Estàs a: > > L’Orfeó Universitari de València clausura el cicle ´Serenates al Claustre´

L’Orfeó Universitari de València clausura el cicle ´Serenates al Claustre´

La Nau (C/Universitat, 2).
Hora: 22.30.
Entrada lliure i limitada a la capacitat del Claustre.jpg

L'Orfeó Universitari de València serà l'encarregat de clausurar el pròxim diumenge, dia 6, el cicle Serenates al Claustre, organitzat conjuntament pel Vicerectorat de Cultura de la Universitat de València i l'Institut Valencià de la Música.

Des del 21 de juny, el Claustre de La Nau, l'edifici històric de la Universitat de València, ha acollit huit concerts de diferent estil: música simfonicocoral, de cambra, contemporània i antiga.

El concert que oferirà l'Orfeó Universitari de València, dirigit per Constantino Martínez Orts, és un concert lleuger i fresc. S'obre amb una secció de cinc delicatessen del Renaixement; madrigal, gallarda, balleti, chanson i villanesca. A continuació, tres peces de polifonia sacra; dues del Renaixement tardà, en què es destaca l'exquisit "O magnum mysterium", del gran mestre T. L. Victoria, i el motet del compositor i director de l'Universitari "Ave María", pertanyent a la cantata simfonicocoral estrenada recentment Pax et Bonum. Tanca la primera part l'inspiradíssim tríptic de Manuel Oltra "Tres canciones de amor", basat en preciosos textos del gran Feico García Lorca.

La segona part l'Orfeó Universitari de València interpretarà una secció de quatre obres emmarcades en el folklore nord-americà i espiritual negre. El concert acabarà amb una àmplia secció d'obres de folklore llatinoamericà, amb arranjaments corals del gènere havanera, bossa nova o samba.

Orfeó Universitari de València
Fundat el 1947 per Jesús Ribera Faig, és format per estudiants, graduats i professors de la Universitat de València-Estudi General i de la Universitat Politècnica de València. Des del 1972 fins al desembre del 1997 va estar sota la direcció musical d'Eduardo Cifre Gallego, i des del 1998 fins a l'octubre del 2004, de Josep Ramon Gil Tàrrega. Des del febrer del 2005 està sota la direcció de Constantino Martínez Orts.

Com a cor universitari destacat, tant en el pla nacional com en l'internacional, l'Orfeó Universitari de València ha obtingut el primer premi en totes les edicions del Concurs Nacional de Cors Universitaris i ha estat seleccionat entre els millors del món per participar als festivals internacionals de cors universitaris. Ha fet gires per França, Alemanya, Itàlia, Bèlgica, Suïssa, la República Txeca, Hongria, Àustria, Portugal, Rússia, els EUA, l'Índia, les Filipines, Polònia, etc.

Ha interpretat més de trenta obres simfonicocorals. Ha enregistrat discos de música coral dels estils més variats i posseeix la màxima condecoració universitària amb caràcter col·lectiu i la fulla de llorer de la Cultura de l'Associació Valenciana de la Premsa.

L'Orfeó Universitari de València va commemorar el 50è aniversari de la fundació, la qual cosa el converteix en l'agrupació universitària més antiga d'Espanya. En reconeixença d'aquesta tasca va ser guardonat amb l'alta distinció de la Generalitat Valenciana, l'octubre del 1997. Així mateix, ha estat reconeguda la seua brillant trajectòria a les universitats 20 valencianes i li han estat concedides la medalla de la Universitat de València i la medalla de la Universitat Politècnica de València. El juny del 1998 li va ser concedida la medalla d'or de la ciutat de València.

Fins ara l'Orfeó Universitari

Data d'actualització: 21 de Desembre de 2012