Estàs a: > > Tres joves valencians amb discapacitat psíquica troben treball a la Universitat de València

Elenita

Tres joves valencians amb discapacitat psíquica han trobat un treball a través de tres fundacions de la Universitat de València: la Fundació General, la Fundació Lluís Alcanyís i la Fundació Parc Científic.

Els joves s'hi van incorporar després de l'estiu, després del conveni subscrit per les fundacions de la Universitat de València i la Fundació Asindown. El conveni que ha signat el rector de la Universitat, Esteban Morcillo, en qualitat de president de les fundacions, i la presidenta de la Fundació Asindown, Pilar Gadea, té com a finalitat «afavorir la inserció sociolaboral de joves amb discapacitat» mitjançant pràctiques de formació i professionalització, en una primera fase, i la contractació posterior en empreses i institucions que hagen acceptat col·laborar amb Asindown. D'aquesta manera, la Universitat de València mostra el seu compromís social i la seua vocació de servei públic, tot afavorint la inserció laboral de persones amb discapacitat en les seues fundacions.

En els últims anys, el Pla Integral d'Ocupació de la Fundació Asindown ha aconseguit la incorporació laboral de 80 joves amb discapacitat, 65 dels quals estan treballant de manera contínua en empreses de la Comunitat Valenciana.

Les persones incorporades a les tres fundacions de la Universitat de València ja han superat el procés inicial de formació, un període d'un mes en què se'ls va assignar una persona en pràctiques i també un tècnic de mediació sociolaboral, i ja han estat contractades. Elena Martínez és una d'aquestes persones. La jove realitza el seu treball a la Fundació General de la Universitat de València i apareix en el darrer anunci de Caja Mediterráneo (http://vimeo.com/17915064) sobre el seu programa d'inserció laboral a discapacitats. També Sergio de la Cruz, que treballa a la Fundació Parc Científic, protagonitza aquest reportatge del programa En connexió Canal Nou (http://vimeo.com/17915025) en el qual ens relata i mostra com se'n surt en el seu dia a dia en aquest espai universitari. Mentrestant, Iván Muñoz també s'ha incorporat ja al treball a la Fundació Lluís Alcanyís de la Universitat de València.

Data d'actualització: 20 de Gener de 2011