Estàs a: > > El Grup de Teatre de la Universitat interpreta ‘L’Odissea’

El Grup de Teatre de la Universitat interpreta ‘L’Odissea’

Cartell Odissea

Assaig (Grup de Teatre de la Universitat de València) interpretarà ´L´Odissea´, d´Homer, fins divendres dia 17, a la Sala Matilde Salvador del Centre Cultural La Nau. L´entrada a L´Odissea és lliure i limitada a la capacitat de la sala. Totes les representacions tindran lloc a les 20 hores i les entrades cal recollir-les des de dues hores abans a la consergeria de l´edifici.

L´Odissea va estrenar-se el passat mes de maig amb motiu de la celebració dels vints anys del Grup de Teatre de la Universitat de València. Amb la dramatúrgia d´Anna Marí i sota la direcció de Pep Sanchis, aquesta obra narra la tornada a casa de l´heroi Ulisses després de la guerra de Troia, fa milers d´anys. Igual que Ulisses en L´Odissea d´Homer, Assaig ha viscut les seues aventures durant els vint anys d´existència, ha contat històries i ha recorregut molts camins per la geografia espanyola i per altres països. I tot amb el nom de la Universitat de València en totes les obres de teatre que ha representat en diferents llocs a un públic molt divers.

´El nostre fet teatral ha caminat i s´ha desenvolupat cada dia. El teatre viu de contar històries que ens conten. Nosaltres des d´Assaig us hem contat històries, des de la comèdia, des de la tragèdia; però sempre amb el compromís i la finalitat de contar-vos tot el que ens preocupa´, assenyala Pep Sanchis, director d´Assaig.

Vints anys del Grup de Teatre de la Universitat

Al llarg dels vint anys de trajectòria d´Assaig, més de mil estudiants de la Universitat de València han passat pels tallers i espectacles. Aquests tallers serveixen per triar els actors i les actrius que formaran part del repartiment de cada muntatge. Durant aquest temps, Assaig (Grup de Teatre de la Universitat de València), dirigit per Pep Sanchis, ha representat un total de 22 muntatges diferents.

Aquestes històries les han escrites autors rellevants en la nostra literatura, tant clàssics (com ara alguns clàssics del segle d´or, Joanot Martorell, Joan Timoneda, William Shakespeare o Tirso de Molina) com contemporanis (Max Aub, Joan Brossa, Sergi Belbel, Yukio Mishima, Francesc Pereira, Quim Monzó, Carles Pons, Rodolf i Josep Lluís Sirera, Juli Disla, Jorge Picó, Arturo Sánchez, Xavier Puchades, Patricia Pardo, Javier Sahuquillo i Laura Núñez, Anna Marí, etc).

Al llarg d´aquests vint anys, tots els participants s´han pogut acostar al teatre i a les diferents disciplines teatrals com ara la dansa, el cant, la música, la percussió instrumental i corporal, videoprojeccions i la creació de petites escenes filmade

Data d'actualització: 20 de Desembre de 2010