Estàs a: > > Concert per commemorar el 25 aniversari de la Fundació

Concert per commemorar el 25 aniversari de la Fundació

Cristóbal Soler, director Orquestra

Dijous, 26 de juny, 22.30 hores.
La Nau. Edifici històric de la Universitat de València. Claustre de la Universitat de València (c/ Universitat, 2). L’entrada és lliure i limitada a la capacitat del Claustre.jpg

L'Orquestra Filharmònica de la Universitat de València, dirigida per Cristóbal Soler, actuarà el pròxim dijous, dia 26, en el cicle Serenates al Claustre, en un concert que s'emmarca dins de la programació del 25 aniversari de la Fundació de la Universitat de València.

La formació, integrada per 90 joves alumnes de la institució, oferirà un concert dividit en dues parts, la primera de les quals s'obrirà amb un concert per a violoncel i orquestra d'Antonin Dvorak, interpretat pel solista Mariano García.

En la segona part, l'orquestra interpretarà les dues suites orquestrals, basades en el ballet Daphnis et Chloé, de Maurice Ravel. El llibre d'aquest ballet va ser adaptat per Michel Fokine a partir d'un romanç de l'escriptor grec Longo, del segle II dC. Tracta de l'amor i la relació delicadament eròtica entre un cabrer i una pastora. Des del punt de vista de l'autor, en aquesta obra conflueixen l'òpera i la música de cambra. Ravel va començar a compondre la partitura el 1909. La seua música, una de les més apassionades del compositor, és un referent de l'impressionisme francès.

Orquestra Filharmònica de la Universitat de València
Creada el 1995, es va formar per donar resposta i cohesió a les diverses ofertes d'agrupacions musicals formades per estudiants universitaris. Té una plantilla de 80 joves alumnes, majoritàriament universitaris. L'edat mitjana dels seus integrants és de 20 anys. L'Orquestra Filharmònica de la Universitat de València ha realitzat nombrosos concerts a diferents auditoris, entre els quals destaquem els del Palau de la Música de València, el Palau de les Arts Reina Sofia, l'Auditori de Barcelona, l'Auditori de Saragossa, l'Austria Center de Viena, etc.

L'Orquestra ha estat dirigida per batutes de prestigi, com ara José Collado, Laszlo Heltay, Carlos Riazuelo, Carles Santos, entre altres; així mateix, ha actuat amb solistes de gran fama internacional com Montserrat Caballé, Stephan Schilli, Luis Michal, Marta Carfi, Michele Marasco, Duncan Guifford, etc.

Al juliol de 1998 va participar en la XXVII edició del Concurs Internacional de Joves Orquestres celebrat a Viena (Àustria), en el qual va obtenir el primer premi en la categoria d'orquestres simfòniques. El director titular és, des de la seua creació, Cristóbal Soler. Les seues activitats es realitzen amb el patrocini del Patronat d'Activitats Musicals de la Fundació de la Universitat de València i el SCH.

Cristóbal Soler, director
Va nàixer a Alcàsser (València). Estudià direcció d'orquestra amb el mestre José M. Cervera Collado. En acabar els estudis superiors de Flauta, Direcció d'Orquestra i Composició, va cursar els màsters en Estètica i Creativitat Musical a la Universitat de València i en Direcció d'Orquestra a la Universitat de Munic.

Va guanyar el primer premi del Concurs de Joves Orquestres Simfòniques realitzat a Viena el 1998. Va ser director musical del Taller d'Òpera del Palau de la Música de València (2001). Ha enregistrat diversos CD i en el gènere líric ha dirigit nombroses noves produccions. Ha col·laborat com a director musical del Concurs Internacional de Cant J. Gayarre i en el Concurs Internacional de Piano María Canals.

Va ser director assistent al Teatre de l'Òpera Nacional de Romania (1999). En el període 2002-2004, va ser assistent de l

Data d'actualització: 21 de Desembre de 2012
Publicat en: Música, Principal