Estàs a: > > Hui en La Nau, jornada per a la integració, amb motiu del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat

El rector Esteban Morcillo presentarà els resultats de l’aplicació del Programa d’Infoaccessibilitat
La Unitat per a la Integració de Persones amb Discapacitat (UPD) ha organitzat hui dijous dia 2 de desembre a partir de les 10:15 hores una jornada amb motiu del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat. El títol és "La Universitat per a la integració: tots iguals, tots diferents" i l'acte tindrà lloc en La Nau. El rector de la Universitat de València, Esteban Morcillo, inaugurarà la jornada; i l'obertura serà a càrrec de la vicerectora d'Ordenació Acadèmica i Professorat, Maria Vicenta Mestre.

En la sessió es presentarà els resultats de l'aplicació del Programa d'Infoaccessibilitat, finançat pel II Pla Nacional d'Accessibilitat arran d'un conveni entre la Fundació ONCE, l'IMSERSO i la Universitat de València. En la presentació participaran el rector Esteban Morcillo; el delegat del Govern, Ricardo Peralta; el director general de Polítiques Sectorials sobre Discapacitat i director del Real Patronat sobre Discapacitat, Jaime Alejandre; la consellera de Benestar Social, Angélica Such; el director general de Política Científica de la Conselleria d'Educació, Vicente Bellver; el delegat territorial per a la CV de la ONCE, José Manuel Pichel; i un representant de l'IMSERSO.

També està prevista una taula rodona en la qual participaran la coordinadora de la Unitat per a la Integració de Persones amb Discapacitat, Celeste Asensi; i distints estudiants i antics alumnes de la Universitat, els quals comentaran la seua experiència en la vida universitària com a estudiants amb discapacitat.

Completen la jornada la ponència "Accessibilitat als Centres Universitaris", a càrrec de l'arquitecte Santiago Pia; la inauguració de l'exposició de fotografies de l'Associació Bona Gent; o la presentació del vídeo de sensibilització "Un bon dia", realitzat per la UPD amb la cooperació de produccions Volya i en el qual participen estudiants de la Universitat amb discapacitat.

La Unitat per a la Integració de Persones amb Discapacitat es un servei de la Universitat de València, que gestiona la Fundació General, per a vetlar pel principi d'igualtat d'oportunitats i la no discriminació. Es potencien accions d'assessorament psicoeducatiu i acadèmic, d'equiparació d'oportunitats i d'accessibilitat amb l'objectiu de garantir la plena integració efectiva de les persones amb discapacitat en tota la comunitat universitària.

Documents adjunts:
Data d'actualització: 3 de Desembre de 2010