Estàs a: > > La Fundació General de la Universitat acosta a Gandia composicions valencianes de la II República

Cartell de la taula redona amb el Grup de Joves.

El Centre de Gandia va acollir el passat 5 d’octubre la taula redona ‘València, capital de la II República: la música del Grup dels Joves’, organitzada per la Fundació General, a través de la seua Àrea de Música, i les aules de Música, i d´Història i Memòria Democràtica de la Universitat.

La taula redona, avantsala del concert d´obertura del curs, parteix del treball de recuperació musical de l’Orquestra Filharmònica de la Universitat de València i servirà de presentació prèvia al concert d’obertura del curs acadèmic 2016-2017 el pròxim dia 14, amb un programa commemoratiu del 80é aniversari de la proclamació de València com a capital de la II República.

Com a reivindicació d’una etapa de gran dinamisme cultural i social, l’Orquestra Filharmònica de la Universitat de València rescata la música que va ser escrita durant la II República pels compositors valencians més dinàmics i rellevants del moment, coneguts com a ‘Grup dels Joves’ i integrat pels músics Ricardo Olmos Canet, Vicent Garcés Queralt, Luis Sánchez Fernández, Vicent Asencio Ruano i Emilio Valdés Perlasia.

Per a aprofundir sobre aquest repertori, aquesta taula redona ha comptat amb la presència del director del Centre Internacional de Gandia, Emili Aura; el director de l’Aula d’Història i Memòria Democràtica de la Unviersitat de València, Marc Baldó; la directora de l’Aula de Música de la Universitat de València, Ana M. Botella; el catedràtic d’Història de la Música del CSMV Joaquín Rodrigo, Pasqual Hernàndez Farinós; y el director de l’Orquestra Filharmònica de la Universitat de València, Hilari Garcia Gàzquez.

Data d'actualització: 17 d'Octubre de 2016