Estàs a: > > Inaugurat el nou carrer ´Jesús Martínez Guerricabeitia (col·leccionista)´ al Campus dels Tarongers

Carrer guerricabeitia

La donació d´aquest empresari va possibilitar que la Universitat compte amb la col·lecció més representativa en art contemporani de les universitats espanyoles
Des d'ahir dimecres, dia 24 de novembre, València compta amb un carrer amb un significat molt especial tant per a la Universitat de València com per a la seua Fundació General. Es tracta del carrer ‘Jesús Martínez Guerricabeitia, col·leccionista' que ha inaugurat el rector Esteban Morcillo. El carrer es troba en un espai universitari, el Campus dels Tarongers, en paral·lel al carrer d'Ernest Lluch.

L'acte va comptar amb la presència del rector de la Universitat de València, Esteban Morcillo; el col·leccionista i vocal del Patronat Martínez Guerricabeitia, José Pedro Martínez; la regidora delegada del Servei d'Acció Cultural de l'Ajuntament de València, Mayrén Beneyto; i el cap d'àrea del Llibre, Arxius i Biblioteques de la Biblioteca Valenciana, Fernando Lliso.

El rector ha afirmat que la retolació d'un carrer és un "homenatge perdurable" a la figura de Martínez Guerricabeitia, de qui ha afirmat que era una personalitat "complexa", que no pot reduir-se al seu aspecte de col·leccionista. Per la seua banda, José Pedro Martínez ha recordat la passió col·leccionista de son pare, a qui ha definit com a un "col·leccionista compulsiu".

Jesús Martínez i la seua dona Carmen García Merchante, finada al gener de 2009, van donar a la Universitat de València la seua col·lecció d'art contemporani fa ara una dècada, una donació mitjançant la qual la Universitat de València ha esdevingut un dels centres acadèmics amb els fons d'art del segle XX més importants de l'Estat: 483 obres contemporànies de 207 artistes. Al Centre Cultural La Nau hi ha una sala dedicada a aquest important col·leccionista. A més, des de 1989, es va crear el Patronat Martínez Guerricabeitia de la Fundació General de la Universitat de València, amb la finalitat de fomentar i difondre l'activitat creativa en el camp de les arts plàstiques contemporànies i incrementar el patrimoni artístic de la Universitat de València a través de diverses exposicions i altres activitats. Des del 1990, l'activitat més significativa del Patronat és l'organització de la Biennal Martínez Guerricabeitia.

València li dedica ara un carrer, per la donació a la Universitat de València, però també per la que va realitzar a la Generalitat l'any 2004. Des d'aleshores, la Biblioteca Valenciana compta amb uns 23.000 exemplars entre monografies, publicacions periòdiques i cartells procedents de la col·lecció Martínez Guerricabeitia.

Data d'actualització: 5 de Gener de 2011