Estàs a: > > La Col·lecció Martínez Guerricabeitia s´exposa a Sevilla

La Col·lecció Martínez Guerricabeitia s´exposa a Sevilla

Santiago Ydáñez, Sin título, 2001

Unes cent obres de la Col·lecció Martínez Guerricabeitia de la Universitat de València s´exposaran a Sevilla

Aquesta vesprada s´inaugurarà a les sales del convent de Santa Inés de Sevilla l´exposició titulada "Col·lecció Martínez Guerricabeitia", una mostra duta a terme pel Patronat Martínez Guerricabeitia de la Fundació General de la Universitat de València, la Junta d´Andalusia i la Fundación Cruzcampo. L´exposició es podrà contemplar en aquest emblemàtic espai de la capital andalusa fins al pròxim 30 de desembre.

Aquesta exposició té una gran rellevància per dos motius. En primer lloc, és la primera gran itinerància d´aquesta col·lecció de la Universitat de València, que habitualment s´exposa a la sala permanent de què disposa el Patronat Martínez Guerricabeitia (PMG) al Centre Cultural La Nau, o en altres espais universitaris com ara Gandia, en el qual la Universitat celebra la Universitat d´Estiu. Per tant, fins a aquesta exposició de Sevilla, la Col·lecció mai no havia eixit de la Universitat de València, fora d´alguna peça en particular sol·licitada per ser exposada en algun dels museus nacionals com ara el MNACRS, l´IVAM, el MACBA... i alguna altra en museus internacionals.

Però, a més, l´exposició és molt ambiciosa pel gran volum d´obra que es podrà mostrar a Sevilla. I és que a les sales del convent de Santa Inés s´han reunit 104 peces de la Col·lecció Martínez Guerricabeitia, donada el 1999 a la Universitat de València pel matrimoni format per Jesús Martínez Guerricabeitia i Carmen García Merchante.

Cal recordar que l´esmentada Col·lecció és un important fons d´art contemporani constituït per 483 obres, 190 obres originals i 293 obres gràfiques (serigrafies, gravats i litografies), d´un total de 207 artistes. És una col·lecció de clara vocació social i posicionament polític, basat sobretot en el focus decisiu del realisme crític espanyol. Aquesta Col·lecció fa de la Universitat de València posseïdora d´un dels centres acadèmics públics amb els fons d´art del segle XX més importants de l´estat.

L´any 2008, la Fundación Cruzcampo va signar un conveni de col·laboració per afavorir el desenvolupament de les activitats proposades per la Fundació General de la Universitat de València a través del Patronat Martínez Guerricabeitia.

Data d'actualització: 14 de Febrer de 2014