Estàs a: > > La Tenda i el Comerç Just

La Tenda i el Comerç Just

comercio justo

La Tenda de la Universitat inclou a la seva oferta productes fabricats baix criteris de comerç just i producció biològica

Per tal de promoure el consum responsable amb el desenvolupament i el medi ambient als països amb nivells baixos de desenvolupament, La Tenda ha iniciat una campanya per introduir productes procedents de comerç just a les seues línees habituals de merchandising com alternativa de compra amb una raonable relació qualitat / preu.

QUÈ ES EL COMERÇ JUST?

El Comerç Just (Fair Trade en anglès) és una societat comercial basada en el diàleg, la transparència i el respecte, que té com a finalitat assolir una major equitat al comerç internacional. El Comerç Just contribueix al desenvolupament sostenible oferint millors condicions comercials per productors i treballadors que es troben en situació de desavantatge, especialment als països l'hemisferi sud, alhora que intenta garantir els seus drets. Les organitzacions de Comerç Just (donades suport pels seus consumidors) estan activament compromeses a donar suport als productors amb la finalitat de conscienciar i fer campanya a favor d'un canvi en les regles i pràctiques del comerç internacional convencional.

COM IDENTIFICAR ELS PRODUCTES PROCEDENTS DE COMERÇ JUST A LA TENDA?
Per identificar els productes produïts baix els criteris de Comerç Just comercialitzats per La Tenda pots identificar les diferents etiquetes:
Segell FLO (Fairtrade Labelling Organizations Internacional), identifica els productes que garanteixen al consumidor que els productors de països en desenvolupament han rebut un tractament just. Per conéixer més detalls sobre com es realitza aquesta certificació de qualitat podeu visitar www.fairtrade.net
La resta de productes procedents de comerç just i que no porten aquest segell, especifiquen a les seues etiquetes que són procedents de comerç just i han estat comprades a organitzacions que pertanyen a la Associació Internacional de Comerç Just la qual certifica a l'empresa, no al producte:

El segell IFAT (Internacional Fair Trade Association), identifica les organitzacions registrades que estan implementant uns estàndards de qualitat relacionats amb les condicions de treball, salaris, treball infantil i medi ambient. Per conéixer més detalls al voltant d'aquesta organització podeu visitar www.ifat.org.
Amb aquesta selecció de proveïdors i productes podem assegurar als nostres consumidors la procedència ètica dels mateixos. Des de la Tenda de la Universitat ens agradaria po incloure més referències, però l'oferta de productes amb aquesta procedència i garanties encara no és tot l'àmplia que es necessitaria. L'exercici d'un consum responsable és la clau per supportar aquestes iniciatives.

Data d'actualització: 26 de Setembre de 2008