Estàs a: > > La Universitat de València, la Societat Coral el Micalet i l’Ajuntament de València presenten un CD amb les obres recuperades de Salvador Giner

cd giner

Amb motiu de la preparació prèvia al centenari de la mort de Salvador Giner Vidal, que tindrà lloc l´any que ve, la Societat Coral El Micalet va signar l´any 2003 un conveni de col·laboració amb el Patronat d´Activitats Musicals de la Fundació General de la Universitat de València per tal de recuperar i difondre el patrimoni musical del gran músic valencià que es conserva al seu arxiu.

Per tal de donar cobertura a aquest projecte, l´any 2004 la Fundació General de la Universitat de València va signar amb l´Ajuntament de València un conveni paral·lel per tal de dotar econòmicament el projecte, que des del començament ha estat dirigit pel musicòleg Vicente Galbis, professor de la Universitat de València.

El CD "Giner infreqüent" es va presentar en una roda de premsa realitzada al Centre Cultural La Nau, que va comptar amb la participació del vicerector d´Arts, Cultura i Patrimoni de la Universitat de València, Josep Lluís Sirera; el regidor de Festes i Cultura Popular de l´Ajuntament de València, Félix Crespo; el president de la Societat Coral El Micalet, Tonetxo Pardiñas; el director del projecte, el musicòleg Vicente Galbis; el productor executiu de Tabalet, Paco Bodí, i el director de l´Orquestra Filharmònica de la Universitat de València, Cristóbal Soler.

Segons van exposar els responsables de les entitats participants en aquest projecte, hi ha motius diversos que expliquen la importància de la recuperació d´aquestes obres i la seua recopilació en aquest CD. En primer lloc, per la rellevància del mateix Salvador Giner, ja que la producció musical del mestre Giner (unes quatre-centes obres) el converteixen en un dels músics valencians més destacats i rellevants de la història.

En segon lloc, la publicació d´aquest treball constitueix la recuperació i difusió pública de diverses obres de Giner que no s´han interpretat des de la mort de l´autor valencià. Són obres llegades pel compositor al Micalet i que il·lustren parcel·les poc conegudes de la seua producció musical i, per això, el nom del CD, Giner infreqüent.

Aquest projecte ha permès de recuperar el llegat de les partitures i altres tipus de documentació que el compositor va llegar al Micalet, i que la Societat Coral ha conservat durant dècades.

Data d'actualització: 15 de Gener de 2014