Estàs a: > > Èxit del sistema de gestió de la qualitat emprat per la Unitat per a la Integració de Persones amb Discapacitat

Lliurament del Certificat AENOR en 2012

La Unitat per a la Integració de Persones amb Discapacitat, inscrita en la Fundació General de la Universitat de València, va superar amb èxit l’auditoria de seguiment duta a terme per l’empresa SGS ICS Ibérica, S.A., el passat mes de juliol. Aquesta Unitat treballa sota el Sistema de Gestió de la Qualitat segons la Norma ISO 9001 des de l’any 2005.

La Unitat per a la Integració de Persones amb Discapacitat va obtindre l’acreditació com a Sistema de Gestió de la Qualitat segons la Norma ISO 9001:2008 el 14 de juliol del 2005. Des de llavors, ha acomplit el seu treball d’acord als paràmetres de qualitat establits en la normativa i ha superat, any rere any, cada auditoria sense cap observació de “no conformitat”.

Iván Mena va assenyalar, així mateix, que l’equip d’aquesta Unitat “ha demostrat haver interioritzat el sistema de gestió de qualitat”, el qual forma part del seu dia a dia.

Segons informa l’equip de la Unitat per a la Integració de Persones amb Discapacitat, en aquests moments s’està treballant en l’adaptació de la Nova Norma ISO 9001, la qual serà auditada en el 2017, alhora que tindrà lloc l’auditoria de renovació.

Al llarg més d’una dècada, els membres que conformen la Unitat s’han implicat activament en aquest Sistema de Gestió de la Qualitat aportant els suggeriments de millora que cada any s’han anat materialitzant. Aquest compromís de qualitat ha implicat un treball d’avaluació i seguiment trimestral de tot l’equip, dirigit per Celeste Asensi, a través de reunions i posades en comú d’anàlisis de millora, demostrant que està sent efectiu, així ho avalen les auditories internes, realitzades per l’auditor de la Universitat de València, Rafael Galera, i les externes, realitzades pels auditors cap de l’empresa SGS ICS Ibérica, S.A.

Igualment, des de novembre de 2011, seguint aquest criteri de transparència i qualitat cap als seus usuaris, la Unitat per a la Integració de Persones amb Discapacitat disposa d’una Carta de Serveis que es va elaborar impulsada després de l’orientació institucional per part del Pla Estratègic de la Universitat de València 2008-2011. En la seua línia estratègica 121, va establir la necessitat de generalitzar aquesta eina de gestió a les diverses Unitats universitàries.

En la seua trajectòria, la Unitat per a la Integració de Persones amb Discapacitat ha vist com el seu esforç i dedicació han sigut recompensats, no solament per les mostres d’agraïment contínues dels seus usuaris més directes, sinó també pel reconeixement públic que la Unitat ha rebut especialment en els últims anys, amb l’obtenció de guardons com el Premi Solidari ONCE-Comunitat Valenciana (2015); el Premi COCEMFE-València (2014); el Premi Cermi.es (Cermi-Espanya) (2013); el Premi Telefónica Ability Awards (2012); la Menció Honorífica a la Universitat de València per part de la Defensora de les Persones amb Discapacitat de la Comunitat Valenciana (2011) i el Premi ‘Solidaritat’ de la Fundació Asindown (2011).

Data d'actualització: 28 d'Octubre de 2016
Publicat en: Integració, Noticias