Estàs a: > > La UEG aposta per la formació tècnica per al desenvolupament de l’activitat de ‘coaching’

La UEG aposta per la formació tècnica per al desenvolupament de l’activitat de ‘coaching’

David Peris (esquerra) i Enrique Cantón.

David Peris (esquerra) i Enrique Cantón.

‘Coaching: Una estratègia per al desenvolupament personal i professional’ és el títol del curs que han presentat en roda de premsa aquest dimecres Enrique Cantón i David Peris, codirectors del Màster en Coaching i Lideratge de la Universitat de València. En la seua intervenció, ambdós han coincidit a assenyalar la importància de la preparació professional del ‘coach’.

El ‘coaching’ és l’acompanyament, l’estratègia que ajudarà a una persona a maximitzar les seues possibilitats a través de la identificació d’allò que posseeix perquè puga sempre fer més. Així ha definit el professor Enrique Cantón, un dels coordinadors del curs que ha tingut lloc a la Universitat d’Estiu de Gandia, aquesta activitat. “Qualsevol persona pot aprendre estratègies de ‘coaching’, però és important estar preparat per a desenvolupar-les correctament”, ha afegit.

“Tots tenim alguna cosa que podem millorar i el procés pot ser més eficient, eficaç i ràpid amb l’acompanyament d’algú que ens ajude i en prepare per a fer aquest camí”, ha explicat.

Enrique Cantón és professor titular de Psicologia de la Universitat de València i codirigeix amb David Peris el Màster en Coaching i Lideratge d’aquesta institució acadèmica. Junts han presentat el curs sobre ‘coaching’ que estan realitzant a Gandia i en el qual participa Peris com a docent. “El que tractem amb aquesta formació és compartir coneixements amb la gent, persones que tenen moltes ganes d’aprendre i endinsar-se en el ‘coaching’”, ha dit David Peris, el qual ha destacat la tasca del ‘coach’ com a creador de climes de confiança i d’ambients facilitadors.

La formació com la que imparteix la Universitat de València a través del seu màster i la que està tenint lloc a Gandia durant la Universitat d’Estiu són una aposta per la professionalització del ‘coaching’, que sí bé requereix una base fonamental, com ara la Psicologia, no està reconegut com a professió, sinó com a activitat. “Els coneixements clars, la formació tècnica necessària i la seua aplicació a diferents professionals són fonamentals”, ha apuntat Cantón, qui ha reconegut la proximitat entre la funció d’assessor i de ‘coach’. “La diferència radica bàsicament en l’enfocament: en el ‘coaching’, el punt de partida és la persona, qui fa el canvi, que és qui realment dirigeix el procés, mentre que en l’assessorament el punt d’eixida és sempre l’assessor”, ha matisat.

Teràpies complementàries
Per la seua banda, Antoni Merelles, del Departament d’Infermeria de la Universitat de València, ha presentat el curs que imparteix a la Universitat d’Estiu de Gandia sobre teràpies complementàries. El professor ha destacat la importància de l’aplicació d’aquest tipus de teràpies i el coneixement dels seus límits per a evitar possibles fraus.

El curs, que ofereix a l’alumnat unes nocions bàsiques sobre una branca de l’acupuntura anomenada ‘Su-Jok’ (mà i peu, a la traducció), aborda una antiga teràpia d’origen coreà, alternativa i complementària a la medicina convencional. “Estem aprenent com localitzar punts en la mà i en el peu, els quals tenen una representació corporal. Sabem que pressionant aquests punts podem obtindre una reacció en el cos”, ha explicat Merelles.

Merelles ha subratllat la necessitat de conèixer el cas concret i disposar d’un diagnòstic establit prèviament per tal que el terapeuta no actue “mai a cegues”. Segons el professor, amb aquest procediment -per al qual ha reivindicat així mateix l’aplicació de mètodes científics experimentals que permeten valorar resultats reals- es poden millorar símptomes produïts per dolències com ara cefalea, dolor d’esquena, otitis, conjuntivitis o dolors menstruals i estomacals, així com facilitar certs processos de curació de ferides.

“Aquesta és una teràpia que aborda a la persona i no a la malaltia en si mateixa. Cal analitzar la causa de la simptomatologia, diagnosticar i actuar sobre el pacient. El que busca és beneficiar sempre a la persona”, ha afirmat.

En aquest sentit, Merelles ha insistit en la rellevància social de les teràpies complementàries, les quals, al seu juí, “cal estudiar per tal que es puguen desenvolupar professionalment”.

El curs, que s’imparteix els dies 20 i 21 d’aquest mes, acull desenes d’alumnes amb perfils diversos: infermers, psicòlegs, fisioterapeutes, estudiants i professionals, a més de persones que ja treballen en el camp de les teràpies complementàries i que pretenen ampliar la seua formació.

Data d'actualització: 21 de Juliol de 2016

Aquesta web utilitza cookies amb una finalitat estadística i per a facilitar la seua navegació Més informació

Aceptar / Acceptar