Estàs a: > > Ximo Revert: “Aquest curs pretén que els alumnes isquen amb una agenda personal que els implique en la consecució dels ODS”

Contreras i Revert

El cap d’àrea de Cooperació de la Fundació General de la Universitat de València, Ximo Revert, i el president de la Coordinadora Valenciana d’ONGD, Fernando Contreras, han explicat en roda de premsa les actuacions i claus que s’han d’implementar en la societat per a fer de l’Agenda 2030 de desenvolupament marcada per l’ONU una realitat en el dia a dia.

Els dos professionals han participat al curs de la Universitat d’Estiu de Gandia sobre ‘L’Agenda 2030 per al desenvolupament: comprendre, reflexionar, actuar. Claus per a implementar-la en les nostres institucions’.

Revert ha apuntat que per a l’edició d’enguany s’ha comptat amb diversos professionals que treballen en el món de la cooperació i el desenvolupament amb dedicació diària, en entorns col·laboratius i inclusius que donaran les claus d’allò que es pot fer per a introduir de manera efectiva els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l’ONU i la seua Agenda 2030 en les institucions, però també a la vida quotidiana. “Amb aquest curs volem que els alumnes isquen amb una agenda personal que els implique en la consecució dels ODS”, ha matisat.

Així mateix, Fernando Contreras ha expressat que des de la Coordinadora Valenciana d’ONGD, els ODS s’han convertit en tema central, al temps que ha profunditzat en l’anàlisi dels ODS que més afecten a la cooperació per al desenvolupament. “És el cas de l’ODS 1, que aborda la fi de la pobresa; l’ODS 10, sobre la reducció de les desigualtats, i l’ODS 17, que busca les aliances per a aconseguir aquests objectius”, ha afirmat.

Tant Revert com Contreras han assenyalat que per a arribar al compliment de l’Agenda 2030 cal fer atenció a les metes però també als indicadors. “Des del món del cooperativisme i les ONGD també hem de fer una reflexió al voltant d’allò que ja hem aconseguit als darrers anys i quins són els reptes a assolir”, ha afegit Contreras.

La Universitat d’Estiu de Gandia ha inclòs la cooperació per al desenvolupament als seus cursos des d’edicions anterior com a qüestió de rellevància d’anàlisi i reflexió. “Necessitem el compromís personal ple de tota la ciutadania per a fer de l’Agenda 2030 una realitat”, ha conclòs Revert.

Data d'actualització: 2 de Setembre de 2016