Estàs a: > > El Patronat Sud-Nord convoca la segona edició del Premi Manuel Castillo

El Patronat Sud-Nord convoca la segona edició del Premi Manuel Castillo

Lliurament Premi Manuel Castillo

La Universitat de València premiarà la millor monografia d´investigació i el millor reportatge periodístic amb 4.000 i 2.500 euros, respectivament

El Patronat Sud-Nord de la Fundació General de la Universitat de València convoca la segona edició del Premi Manuel Castillo. Amb aquest guardó, l'entitat universitària, dedicada a impulsar la cooperació al desenvolupament, premiarà la millor monografia d'investigació i el millor treball periodístic publicats cada any sobre aquests temes. A més, mitjançant la creació d'aquest premi, el Patronat Sud-Nord ret homenatge a Manuel Castillo, professor i periodista republicà gràcies al llegat del qual la Universitat de València va po engegar el Patronat Sud-Nord.

El premi, que pretén estimular la recerca acadèmica i periodística en l'àmbit de la cooperació i el desenvolupament humà, i també difondre'n els resultats en la societat, preveu dues categories: millor monografia d'investigació, dotat amb 4.000 euros, i millor reportatge periodístic, amb 2.500 euros.

Els treballs publicats que es presenten a la convocatòria poden ser de caràcter teòric, experimental o aplicat, i han de tractar sobre qualsevol faceta del desenvolupament humà i la pau, segons els postulats del Programa de Nacions Unides per al Desenvolupament (PNUD) i la UNESCO.

En el cas de les monografies, hi poden concórrer tots aquells autors que pertanyen a qualsevol de les universitats valencianes. Pel que fa al reportatge periodístic, ha d'haver estat emès per algun dels mitjans de comunicació amb redacció i edició valencianes i/o emès per algun periodista valencià en mitjans de comunicació nacionals o internacionals. Els autors, els departaments, els instituts o les unitats docents universitaris i les associacions hi poden presentar candidatura fins al proper 12 de novembre. En tots els casos, els treballs presentats han d'haver estat publicats, editats i/o emesos durant un any natural (del 15 de setembre de 2009 al 29 d'octubre de 2010) en qualsevol de les llengües oficials a la Comunitat Valenciana, en anglès o en francès.

Més informació sobre les bases del premi: www.uv.es/premimanuelcastillo

Manuel Castillo, un personatge singular i avançat al seu temps

La biografia de Manuel Castillo és la d'un personatge singular, que va viure 94 anys i que, sens dubte, va ser un avançat al seu temps. Nascut el 1870 en un entorn social difícil, es va llicenciar en Filosofia i Lletres, va treballar com a bibliotecari a Salamanca i com a professor de francès a Càceres i València.

La seua inquietud social el va conduir a promoure iniciatives editorials i periodístiques a E

Data d'actualització: 2 de Novembre de 2010