Estàs a: > > Convocatòria internacional per a professors de la Càtedra UNESCO i Mediterrània

Convocatòria internacional per a professors de la Càtedra UNESCO i Mediterrània

Sami Nair

Com cada any, el Patronat Sud-Nord de la Fundació General de la Universitat de València, amb el suport de Bancaixa, presenta a tot el professorat de la Universitat de València les convocatòries internacionals de les càtedres UNESCO i Mediterrània per a l'any 2011. Aquestes candidatures van dirigides a tot el professorat de la Universitat de València i als seus departaments perquè formulen iniciatives de sensibilització i proposen la incorporació de professors visitants de càtedra.

A iniciativa dels departaments i instituts de la Universitat de València es podran presentar candidatures d'experts i professors procedents especialment d'universitats i institucions de països d'Amèrica Llatina i de la Mediterrània. El termini de presentació de les candidatures acaba el pròxim 25 de novembre.

L'objectiu de la Càtedra UNESCO és promoure projectes coordinats d'investigació, docència, informació i documentació en tots els àmbits acadèmics i afavorir la col·laboració entre els departaments de la Universitat i d'altres institucions a regions i països empobrits d'Amèrica Llatina i de l'entorn mediterrani. De manera experimental, la Càtedra UNESCO va començar a funcionar el curs 1993-1994 i va quedar consolidada pel setembre de 1994 mitjançant la signatura d'un conveni entre la UNESCO i la Universitat de València, que gestiona el Patronat Sud-Nord. L'objectiu és ampliar, difondre i promoure els estudis sobre el desenvolupament humà i sostenible.

D'altra banda, els objectius de la Càtedra Mediterrània, creada el curs 1995-1996, són promoure projectes coordinats d'investigació, de docència, de formació i d'intercanvi cultural en tots els àmbits acadèmics a les regions de la Mediterrània. S'hi poden presentar candidatures que aborden qualsevol aspecte social, cultural, econòmic o polític des de qualsevol disciplina que contribuïsca a un millor enteniment i aproximació de les societats i els ciutadans mediterranis en el context global. També es pretén reforçar els lligams acadèmics i institucionals de la nostra universitat amb d'altres entitats de la Mediterrània.

En aquests anys han ocupat plaça en aquestes càtedres professors de renom, com ara el politòleg Sami Naïr, el filòsof David Crocker, l'exdirectora de Drets de la Dona a la UNESCO Wassyla Tamzali, el pensador Edgar Morin o el sociòleg francès Alain Gras.

Data d'actualització: 7 d'Octubre de 2010