Estàs a: > > Exposició del Patronat Martínez Guerricabeitia sobre la transició amb el mestres de l’art contemporani

Exposició del Patronat Martínez Guerricabeitia sobre la transició amb el mestres de l’art contemporani

Juan Genovés, Sense títol, 1975

Juan Genovés, Sense títol, 1975

La mostra reuneix obres d’Equip Crònica, Genovés, Mompó, Miró i Michavila, entre d’altres

«El que pogué ser i no fou» és el títol de l'exposició estiuenca que ha programat el Patronat Martínez Guerricabeitia de la Fundació General de la Universitat de València entre el 19 de juliol i el 12 d'octubre al Centre Cultural La Nau de la Universitat de València.

Aquesta exposició reuneix una destacada mostra de l'obra gràfica de la col·lecció Martínez Guerricabeitia (vora 30 obres) dels mestres de l'art contemporani, entre els quals es troben, entre d'altres, l'Equip Crònica, l'Equip Realitat, Genovés, Sempere, Soria, Yturralde, Hernández Mompó, Antoni Miró, Armengol, Michavila o Canogar. Serigrafies, obres figuratives i molta abstracció apleguen tres de les carpetes d'aquesta col·lecció d'art compromès que Jesús Martínez Guerricabeitia va donar a la Universitat l'any 1999, cosa que va la va convertir en la universitat pública amb la col·lecció d'art contemporani més rellevant de tot l'Estat.

En aquesta exposició, que es pot contemplar a la Sala Martínez Guerricabeitia, les 28 obres exposades procedeixen de tres carpetes senceres: 12 pintors del País Valencià, 6 serigrafías i Arte por la revolución cultural. Contribución al homenaje de Rafael Alberti, que foren editades entre els anys 1975 i 1976 per Promocions Culturals del País Valencià (l'editora del Partit Comunista en la clandestinitat) i el Partit Socialista Popular. Durant aquesta etapa predemocràtica era habitual que les formacions polítiques captaren fons a través de la venda d'aquestes recopilacions artístiques, que eren adquirides posteriorment per col·leccionistes compromesos.

Les obres exposades -12 de les quals es mostren per primera vegada a l'edifici històric de la Universitat- estan acompanyades dels fets històrics que es produïren en aquest període, un moment històric que, segons Vicent Sanz, director d'Activitats del Patronat i comissari de la mostra, va suposar una oportunitat perduda, cosa que explica el nom de l'exposició «El que pogué ser i no fou».

«La transició va ser una fallida. Ens centrem en aquest període històric i en aquesta època per mostrar a l'espectador a través de l'art el que, segons el nostre parer, va suposar aquesta etapa important per a la nostra història recent i en la qual estaven dipositades les esperances dels antifranquistes amb la ruptura democràtica que, poc després, es varen malbaratar, perquè la transició va suposar una continuació del règim anterior per molts motius: no es va trencar

Data d'actualització: 20 d'Octubre de 2010

Aquesta web utilitza cookies amb una finalitat estadística i per a facilitar la seua navegació Més informació

Aceptar / Acceptar