Estàs a: > > EL QUÈ POGUÉ SER I NO FOU. L’art gràfic en la col·lecció Martínez Guerricabeitia 1975-1976

Juan Genovés, Sense títol, 1975

Des del 19 de juliol al 12 d´octubre de 2010 podrem visitar aquesta exposició a la Sala Martínez Guerricabeitia de l´edifici de La Nau. Inauguració dilluns 19 a les 20 hores.jpg

A Espanya, el període 1975-1976 va ser una època dominada per la por, a cavall entre un règim despietat i un règim continuista amb una cultura autoritària que no s´havia desmantellat i que amenaçava de dinamitar el procés de canvi en qualsevol moment, tal com, finalment, va succeir amb l'intent de colp d´estat del 23-F de 1981. En aquest escenari, pendents d´una intervenció militar que podria haver-nos tornat al vell ordre, no confluïen les condicions mínimes per exercir un acte de llibertat i definir el marc per a una democràcia plena. El PMG ha consiat que en aquesta exposició de peces corresponents al bienni 1975-1976 podem apreciar que l'art, lluny de perdre la vitalitat en nom de la plàstica, adquireix tota la seua capacitat de comunicació, de crítica, de polèmica, de crit i de protesta. Els artistes van crear aquestes obres, bé per recaptar fons per al PCPV, bé per homenatjar Rafael Alberti. És en aquest caràcter de compromís que volem incidir perquè cresca la resistència contra tota involució, repressió i/o oposició a la democràcia

Data d'actualització: 18 de Setembre de 2012