Estàs a: > > El muntatge teatral ‘Europa o La Nave de los Locos’, de La Nau a una gira

El muntatge teatral ‘Europa o La Nave de los Locos’, de La Nau a una gira

LA NAU

Els sis grups seleccionats per la Societat Estatal de Commemoracions Culturals recorreran més de 80 localitats

El muntatge teatral d'Escenes Erasmus de la Universitat de València ha estat un dels sis seleccionats pel programa Las Huellas de la Barraca, una iniciativa que la Societat Estatal de Commemoracions Culturals (SECC), sota la coordinació del Ministeri de Cultura, impulsa des de fa cinc anys per homenatjar La Barraca, el grup teatral universitari que va fundar Feico García Lorca el 1932 i que va constituir una de les iniciatives formatives més importants que va dur a terme la II República.

Aquest 2010, que està presidit per la celebració de l'any Xacobeo, la SECC va convocar un concurs dirigit a aules de teatre universitàries, les escoles d'art dramàtic i les companyies no professionals d'Espanya i d'Amèrica Llatina per seleccionar sis obres relacionades amb aquesta commemoració, al qual es van presentar més de 50 projectes.

Entre els sis grups seleccionats -dos hispanoamericans (Xile i Mèxic) i quatre espanyols (Madrid, Valladolid, València i Barcelona), es troba el muntatge teatral d'Escena Erasmus de la Universitat de València, un grup creat fa menys d'un any perquè els estudiants Erasmus que arriben a la institució pogueren practicar teatre i, a partir d'ací, promoure un circuit teatral europeu actiu, en el qual participarà aquest grup i que suposarà un espai productiu d'intercanvi teatral, cultural i lingüístic: el circuit teatral europeu Escena Erasmus Theatre Net, coordinat per la Universitat.
Escena Erasmus és una idea de la companyia teatral CRIT (Companyia d'Investigació i Innovació Teatral), sorgida precisament d'antics estudiants que integraven el grup de teatre de la Universitat de València.

El Claustre del Centre Cultural La Nau de la Universitat de València va ser l'escenari triat on inaugurar els dies 1 i 2 de juliol el camí de tots els muntatges que es presenten en aquesta edició de Las Huellas de la Barraca amb el muntatge Europa o La Nave de los Locos, el projecte de la Universitat de València. En total, les sis companyies teatrals seleccionades cobriran els camins traçats pels pelegrins des de fa segles, ja que enguany se celebra l'any Xacobeo.

Les representacions es faran a més de 80 localitats de deu comunitats autònomes que col·laboren en el projecte -Andalusia, Aragó, Astúries, Cantàbria, Castella i Lleó, Catalunya, Galícia, La Rioja, Navarra i el País Basc- i inclou la presència en festivals de teatre com ara els d'Olite, Olmedo, Burgos, Baeza i Pedroches.

Europa o La Nave de los Locos inaugurarà la gira de 'Las Huellas de la Barraca'
Europa o La Nave de los Locos, el primer muntatge d'Escena Erasmus va ser a més l'encarregat de donar el tret d'eixida els dies 1 i 2 de juliol, a les 22.30 hores, al Centre Cultural La Nau, a aquesta edició de Las Huellas de la Barraca.

Aquest muntatge teatral, dirigit per Josep V. Valero i amb la dramatúrgia d'Anna Marí i Daniel Tormo, reuneix poemes, danses, contes, cançons i consells, provinents de la tradició i de la literatura europees de la Baixa Edat Mitjana.

L'espectacle arranca amb una parella d'actors de la Venècia del segle XV que emprenen un viatge erràtic per Europa, durant el qual se'ls uneixen personatges d'uns quants països que només comparteixen una aparent bogeria. Formen llavors una mena de companyia teatral i decideixen emprendre un viatge cap a Santiago, perquè és any sant jacobeu. Per fer-ho, han construït una nau que viatja per terra i per mar. La "nau" és portadora de secrets i històries que l'espectador anirà coneixent segons que avance el viatge.

Formen part del muntatge d'Escena Erasmus un total de 13 actors procedents de vuit països de la Unió Europea. Després de representar-se a València aquest espectacle viatjarà a més de quinze destinacions, entre les quals: Motilla del Palancar (Conca, 3 de juliol), Villanueva del Jara (Conca, 4 de juliol), Betanzos (la Corunya, 6 de juliol), A Guarda (Pontevedra, 10 de juliol), Vilaboa (Pontevedra, 11 de juliol), Portugalete (Biscaia, 15 de juliol), Astorga (Lleó, 17 de juliol), Bilbao (20 de juliol), Logronyo (23 de juliol), Guernica (Biscaia, 24 de juliol), Catoira (Pontevedra, 26 de juliol), Baiona (Vigo, 27 de juliol), Portomarín (Lugo, 28 de juliol), Donostia-Sant Sebastià (Biscaia, 30 de juliol), Gradefes (Lleó, 31 de juliol) i Pamplona (1 d'agost).

Data d'actualització: 20 de Juliol de 2010
Publicat en: Arts escèniques