Estàs a: > > Proves d’accés per a l’Orquestra Filharmònica de la Universitat en el seu quinzè aniversari

Assaig OFUV

L'Orquestra Filharmònica de la Universitat de València convoca una edició més de les proves de selecció de nous membres en diversos instruments.

L'Orquestra Filharmònica, que celebra enguany el quinzè aniversari, ha esdevingut una de les orquestres més rellevants en l'escena universitària espanyola. Cada any incorpora estudiants nous i dóna una formació d'alta qualitat en interpretació orquestral als vuitanta joves alumnes que la integren.

Ens els quinze anys que té d'història han format part de l'Orquestra més de set-cents joves músics valencians. Actualment, molts d'ells ocupen places en orquestres professionals espanyoles i europees.
Les proves d'accés per a formar part de l'Orquestra Filharmònica de la Universitat de València el cus 2010-2011 tindran lloc entre el 18 i 22 d'octubre. Els candidats no poden tenir més 23 anys i han de cursar, com a mínim, els darrers anys del grau professional de música. Es valorarà positivament el fet d'estar cursant estudis universitaris.

La preinscripció és totalment gratuïta i ha de fer-se abans del 15 d'octubre de 2010. L'Orquestra ofereix als seus membres ajudes econòmiques per a formació musical, formació pedagògica i musical, promoció de solistes i grups de cambra, i la possibilitat d'una gira nacional o internacional; i als estudiants de la Universitat de València els ofereix crèdits de lliure opció (cinc crèdits per any),
L'Orquestra Filharmònica de la Universitat de València, dirigida per Cristóbal Soler, fou creada l'any 1995 per cohesionar les diverses ofertes d'agrupacions instrumentals que eren formades per estudiants universitaris.

Té una plantilla de vuitanta alumnes, majoritàriament universitaris, que tenen una mitjana d'edat de 20 anys.

La finalitat de l'Orquestra és donar formació d'alta qualitat en interpretació orquestral, amb professorat especialitzat en cada família instrumental.

La seua activitat ordinària consisteix en dos assaigs setmanals al llarg de tot l'any acadèmic que li permeten abordar amb solvència un repertori de gran dificultat i projecció.

Molts dels músics que han format part de l'Orquestra s'han incorporat a orquestres internacionals importants.

En col·laboració amb l'Aula de Música del Vicerectorat d'Arts, Cultura i Patrimoni de la Universitat de València, l'Orquestra fa un cicle de recitals i concerts de cambra en diversos centres de la Universitat que enriqueixen la formació dels seus membres en aquest tipus de repertori i interpretació.

L'Orquestra ha fet nombrosos concerts en diferents auditoris, entre els quals destaquen el Palau de la Música de València, el Palau de les Arts Reina Sofia de València, l'Auditori de Barcelona, l'Auditori de Saragossa, el Mozarteum de Salzburg i l'Austria Center Vienna.

L'any 1998 va guanyar el primer premi en la categoria d'orquestres simfòniques en la vint-i-setena edició del Concurs Internacional de Joves Orquestres celebrat a Viena (Àustria).

Les activitats de l'Orquestra compten amb el suport del Patronat d'Activitats Musicals de la Fundació General de la Universitat de València i el Santan.

Per a més informació i inscripcions en l'Orquestra, vegeu la pàgina de xarxa http://www.uv.es/aam, del Patronat d'Activitats Musicals de la Fundació General de la Universitat de Val&

Data d'actualització: 21 de Desembre de 2012
Publicat en: Música, Formació, Principal