Estàs a: > > Més de 7.000 persones assisteixen als concerts del festival Serenates

Més de 7.000 persones assisteixen als concerts del festival Serenates

La Muixeranga, a La Nau.

Més de 7.000 persones van assistir al festival Serenates, organitzat per la Universitat de València i CulturArts al Claustre del Centre Cultural La Nau de la Universitat i a la plaça del Patriarca, entre el 25 de juny i el 10 de juliol. El festival, que es realitza des de l’any 1984, ha enregistrat enguany un increment del nombre de concerts i de públic. Un total de 15 concerts (11 el 2015) i 1.700 assistents més que l’any passat.

La mitjana d’assistència a tots els espectacles del cicle és del 93,8%. El nombre d’artistes ha sigut de 739 i destaca l’aposta per la joventut (més de 500 músics joves).

El festival Serenates està coproduït per la Universitat de València i la Subdirecció de Música de CulturArts, i compta amb la col·laboració de l’Ajuntament de València, l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, l’Escola d’Art i Superior de Disseny de València, la Fundació Bancaixa i la Fundació Banc Sabadell.

La idea d’utilitzar el claustre de l’edifici històric de la Universitat com a marc per a oferir al públic valencià un festival musical d’estiu –que dedica, especialment, la seua programació a la música composta i interpretada principalment per músics valencians– ha tingut des de les primeres edicions un èxit rotund.

Una de les novetats d’enguany ha sigut la col·laboració de Serenates amb la Fira de Juliol (gràcies a la Regidoria de Festes i Cultura Popular de l’Ajuntament de València) amb tres concerts que es van celebrar a la plaça del Patriarca aquest cap de setmana i amb un caràcter especialment popular.

La cantant Sílvia Pérez Cruz i el músic Jordi Savall han sigut dos dels grans noms del cartell del festival Serenates d’enguany, que ha comptat amb una àmplia i eclèctica programació: Capella de Ministrers, l’Orquestra JJMM de la Universitat de Lleó, l’Orquestra Filharmònica de la Universitat de València, l’Orfeó Universitari, Lluís Vich Vocalis, Estil Concertant, el cor jove Leioa Kantika Korala del País Basc, el Cor de la Generalitat Valenciana, l’Orquestra de València, el Colectivo Mortero, Els Tornejants i la Muixeranga d’Algemesí, Urbàlia Rurana i La Romàntica del Saladar, i la Jove Banda Simfònica de la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana (FSMCV) amb al ‘cantaor’ Pep Gimeno ‘Botifarra’ per a tancar el festival.

Al llarg dels anys, s’han estrenat moltes obres en aquest festival, o s’han retrobat després de segles d’oblit en els diversos arxius musicals valencians; a més, molts grups valencians han trobat a l’escenari de la Universitat el seu debut artístic, ja que aquest festival s’ha convertit en una bona plataforma per a la promoció i difusió d’un dels millors i majors béns culturals valencians: la música. La programació del festival ha estat diversa, pel que fa als estils musicals, des del Renaixement fins a l’estrena contemporània, i d’agrupacions musicals.

Per a veure el vídeo promocional del festival Serenates 2016, cliqueu en aquest enllaç

Data d'actualització: 2 de Setembre de 2016