Estàs a: > > Trobada del Programa Internacional de Mentorització Estats Units-Europa a la Universitat

Guillermo Palao Moreno.

La Facultat de Medicina i Odontologia va acollir, el passat 4 de juliol, la reunió de l’International Mentor Program EUA-Europa (IMP), una trobada entre el sector educatiu, públic i privat, on s’analitzà l’assessorament com a clau per a l’èxit professional en l’àmbit universitari. Organitzà el Vicerectorat d’Internacionalització i Cooperació, dirigit per Guillermo Palao.

L´encontre l´inauguraren el rector de la Universitat de València, Esteban Morcillo, i la directora general d’Universitats de la Generalitat, Josefina Bueno.

Durant la trobada, personal investigador de les universitats de Harvard i John Hopkins, o d’instituts com el Massachusetts Institute of Technology (MIT), entre altres, exposaren la seua experiència com a mentores i mentors d’alumnes a universitats espanyoles. La internacionalització de la universitat espanyola, talent jove, patents, comunicació personal o imatge professional en línia són alguns dels temes que es van tractar a la trobada ‘Assessorament global per a l’èxit professional’.

Conferències, taules redones, tallers i ponències són els actes que es van desenvolupar durant el dia. Una sessió analitzà la mentorització universitària, amb un representant de cadascuna de les quatre àrees en què participa la Universitat de València: Biomedicina, Enginyeria, Economia i Filologia. També hi hagué el testimoniatge de diversos participants al programa IMP, o el lliurament dels diplomes a mentores i mentors del programa 2015/2016, així com es concediren les beques IMFAHE/IMP.

La Universitat de València ha participat en el programa amb 32 alumnes durant aquest curs acadèmic 2015/2016.

El vicerector d’Internacionalització i Cooperació de la Universitat de València, Guillermo Palao, va destacar que mitjançant l’activitat –destinada a alumnes d’últims cursos de grau i de màster– “la Universitat vol afavorir els contactes en l’àmbit de la recerca amb diverses universitats i, especialment, l’assessorament amb centres de referència internacional de l’entorn de Boston. El programa complementa la relació institucional que tenim amb Berkeley”. A més, Guillermo Palao va afegir: “Volem impulsar els contactes de treball dels joves estudiants dels últims anys del grau i de màsters i promoure la mobilitat i la signatura de futurs convenis per a desenvolupar projectes de recerca”.

L’acte es va dirigir a alumnes de grau i de màster de la Universitat de València.

En la presentació de la jornada van intervindre Guillermo Palao, vicerector d’Internacionalització i Cooperació; Zafira Castaño, presidenta i cofundadora de la Fundació IMFAHE (International Mentoring Foundation for the Advancement of Higher Education); i Antonio Valldecabres, director territorial de la Comunitat Valenciana de Banco Santander. També hi intervingueren representants de la FECYT, la CRUE i Alberto López, de la Fundació Fulbright–España.

En la jornada participaren Jordi Garcés, catedràtic del Departament de Treball Social i Serveis Socials de la Universitat de València i catedràtic Príncep d’Astúries a la Universitat de Georgetown 2014/2015; i Francisco Michavila Pitarch, catedràtic de la Universitat Politècnica de Madrid i director de la Càtedra UNESCO de Gestió i Política Universitària, qui va impartir la conferència ‘La internacionalització a la universitat espanyola’. La trobada comptà amb el recolzament de la Fundació General de la Universitat de València i amb el suport financer de Banco Santander.

Entre les finalitats de la Fundació IMFAHE està promoure l’excel·lència, el rigor, la transparència i l’esperit innovador i emprenedor de l’estudiantat universitari i de postgrau, així com acostar noves carreres i opcions professionals a l’estranger al jove talent espanyol.

Informació sobre l’International Mentor Program

Data d'actualització: 5 de Juliol de 2016