Estàs a: > > L’Associació Espanyola de Fundacions ratifica la incorporació de la Fundació General de la Universitat de València a la seua junta directiva

Javier Nadal (esquerra) i Adolfo Menéndez, en assamblea general.

L’Associació Espanyola de Fundacions (AEF) va celebrar, el passat 22 de juny, la seua assemblea general, on va ratificar la incorporació de la Fundació General de la Universitat de València a la seua junta directiva, així com la de les fundacions Barceló i Maimona, tal com es va aprovar en l’anterior assemblea.

A la reunió, que va tindre lloc a l’auditori de Caixa Fòrum de Madrid, va assistir el gerent de la Fundació General, Cristóbal Suria.

Segons informa l’AEF en la seua pàgina web, el president, Javier Nadal, acompanyat pel secretari, Adolfo Menéndez, va repassar l’actualitat de l’Associació durant els últims mesos i va destacar els assoliments aconseguits l’any 2015 en benefici del sector fundacional. Els comptes de l’últim exercici van ser aprovats per unanimitat.

Així mateix, Nadal va informar a les fundacions associades del compliment del programa de la junta directiva elegida fa un any, un dels compromisos del qual era incorporar plenament a la mateixa a totes les fundacions que van formar part de la candidatura elegida, per a la qual cosa l’assemblea va aprovar la modificació dels estatuts i la incorporació a la junta de la Fundación Barceló, Fundació General de la Universitat de València i Fundación Maimona.

Amb aquesta modificació no només es dóna compliment a aquest compromís, sinó que es reflecteix estatutàriament en la composició d’aquesta junta i de les successives, la pluralitat de les fundacions associades quant a activitats, finalitats, models de finançament, fundadors o àmbit territorial d’actuació.

Javier Nadal va destacar també que l’AEF ha sabut transitar amb èxit per la profunda crisi econòmica, “trobant-nos hui amb una associació estable i eficient, sent aquest el moment de reflexionar i anticipar els reptes de l’Associació i del sector amb una visió de futur a mitjà i llarg termini”.

Per a açò, el president va apuntar a l’estabilitat de l’Associació com a una de les claus, per la qual cosa va proposar a l’assemblea iniciar un debat sobre l’actual estructura de quotes que no solament garantisca aquesta estabilitat, sinó la màxima representativitat de l’AEF ampliant si cap la representativitat actual. Amb l’objectiu posat en el 2018, el president va donar a conèixer una primera proposta de quotes que podrà ser debatuda per totes les fundacions associades a través de la plataforma ‘colaboratorium’ que s’utilitzarà per a obrir i ordenar el debat de les fundacions associades.

Després de l’assemblea, es va mostrar un avanç de la nova web de l’Associació, molt més visual i amb un disseny senzill, intuïtiu i accessible que estarà activa des de l’1 de juliol, data prevista per al seu llançament.

Més informació sobre el desenvolupament i els acords presos a l’assemblea, en aquest enllaç

Data d'actualització: 30 de Juny de 2016
Publicat en: Institucional