Estàs a: > > L’Observatori OCUD selecciona un article de la Universitat de València sobre Comerç Just

L’Observatori OCUD selecciona un article de la Universitat de València sobre Comerç Just

Campanya de Consum Responsable amb bosses de cotó.

Campanya de Consum Responsable amb bosses de cotó.

L’Observatori de la Cooperació Universitària al Desenvolupament (OCUD-CRUE) ha seleccionat un article, amb el títol ‘Imagen corporativa, educación en valores y comercio justo: La Tenda de la Universitat de València’, redactat des de l’experiència de La Tenda i l’Àrea de Cooperació de la Fundació General de la Universitat de València, que va concursar juntament amb altres 18 universitats espanyoles.

Amb la finalitat de promoure el debat sobre l’adhesió de les universitats públiques espanyoles als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) previstos en la nova Agenda 2030, l’Observatori OCUD-CRUE va llançar un concurs entre les institucions d’estudis superiors per a recollir publicacions en torn de l’Objectiu 12, que proclama la garantia de modalitats de consum i producció sostenibles.

Es presentaren 19 articles al concurs, convocat el passat mes de maig, dels quals se’n van seleccionar huit “per la seua singularitat, la seua integració dins de les polítiques universitàries i la seua orientació cap a la nova Agenda del Desenvolupament”, segons assenyalen des d’OCUD-CRUE.

Amb el títol ‘Imagen corporativa, educación en valores y comercio justo: La Tenda de la Universitat de València’, la Fundació General de la Universitat de València presentà, a través de la seua Àrea de Cooperació i la mateixa Tenda de la Universitat, un article que parteix de les iniciatives primeres preses a la institució acadèmica per tal de difondre el consum responsable mitjançant productes de comerç just entre la comunitat universitària fins a sumar-se al programa d’Universitats pel Comerç Just.

La necessitat d’interioritzar valors de consum responsable que, més tard, es projectaran a l’exterior a través de la imatge corporativa que aplica la institució acadèmica a través de La Tenda, va facilitar la posada en marxa d’accions com ara campanyes que afecten a tota mena de productes comercialitzats per La Tenda de la Universitat (tèxtil, papereria o disseny, per exemple), així com a productes d’alimentació accessibles als punts de comerç just i cafeteries instal·lats als tres campus i que es troben registrats al Mapa del Comerç Just de la Universitat de València.

L’article complet es pot llegir en aquest enllaç

Bloc de Consum Responsable de la Universitat de València

Data d'actualització: 2 de Setembre de 2016

Aquesta web utilitza cookies amb una finalitat estadística i per a facilitar la seua navegació Més informació

Aceptar / Acceptar