Estàs a: > > La sostenibilitat centra el Café amb Projectes d’Estiu del Centre de Documentació Europea

Café i llibres.

El Centre de Documentació Europea de la Universitat de València, en col·laboració amb EUROPIMPULSE i MEDIACCIONA, ha organitzat la segona edició del Café amb Projectes d’Estiu, una iniciativa per a la promoció d’idees i projectes en l’àmbit europeu entorn d’una temàtica especialitzada. En aquesta ocasió, el Café ha girat entorn de la sostenibilitat.

En el Café amb Projectes d’Estiu celebrat a Las Naves s´han donat a conèixer els projectes innovadors que s’estan duent a terme en l’àmbit de la sostenibilitat i el medi ambient. Les persones participants han exposat les seues idees en un entorn dinàmic, proper i inclusiu, en el qual s´han posat en contacte entitats i agents del canvi en potència.

El Café amb Projectes d’Estiu ha servit, no solament per a comunicar les iniciatives europees que es desenvolupen a València, sinó també per a crear un espai generador de diàleg entre entitats que, encara que diferents entre si, es troben en el mateix camp d’acció social, com la Fundación Global Nature, la Cooperativa d’Energia Verda Som Energia, l’Alberg La Surera (Almedíxer) de la cooperativa Canopia, la Fundació per la Justícia i el projecte Bicicoleando.

Per a motivar el debat, EUROPIMPULSE ha dut a terme metodologies de dinamització grupal i treball col·laboratiu per a fomentar la Intel·ligència Col·lectiva. Els convidats han presentat de manera breu la seua labor i seguidament s´ha realitzat una dinàmica de posada en comú anomenada World Café. Tots junts, acompanyats d’un bon café, han xarrat, han intercanviat, han investigat i han elaborat propostes de canvi que podrien traduir-se en col·laboracions tant regionals com a internacionals, finançades per la Unió Europea.

Data d'actualització: 29 de Juny de 2016