Estàs a: > > Sílvia Pérez Cruz & Javier Colina i Jordi Savall, en el festival ‘Serenates’ organitzat per la Universitat de València i CulturArts

Autoritats que han presentat el programa del festival Serenates 2016.

Sílvia Pérez Cruz & Javier Colina i Jordi Savall són dos dels grans noms del cartell del festival ‘Serenates’ , organitzat per la Universitat de València i CulturArts,
que se celebrarà entre el 25 de juny i el 10 de juliol al Claustre del Centre Cultural La Nau de la Universitat de València. El festival commemora la 29a edició amb un increment de les actuacions: estan programats 15 concerts.

El festival ‘Serenates’ es realitza des de l’any 1984 i està coproduït per la Universitat de València i la Subdirecció de Música de CulturArts, i compta amb la col·laboració l’Ajuntament de València, l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, l’Escola d’Art i Superior de Disseny de València, Fundació Bancaixa i Fundació Banc Sabadell.

Aquest dilluns han presentat el programa en roda de premsa el vicerector de Cultura i Igualtat de la Universitat de València, Antonio Ariño; la directora general de Cultura i Patrimoni, Carmen Amoraga; la regidora i presidenta del Palau de la Música, Glòria Tello; el regidor de Cultura Festiva, Pere Fuset; el president de Fundació Bancaixa, Rafael Alcón; i el director regional de València de Banc Sabadell, Ramón Reche.

La idea d’utilitzar el claustre de l’edifici històric de la Universitat com a marc per a oferir al públic valencià un festival musical d’estiu –que dedica, especialment, la seua programació a la música composta i interpretada principalment per músics valencians– ha tingut des de les primeres edicions un èxit rotund.

En l’edició de 2016 es realitzaran 15 actuacions, cosa que suposa un augment significatiu respecte de les 11 de l’edició anterior. Altra important novetat és la coproducció de ‘Serenates’ amb la ‘Fira de Juliol’ (gràcies a la col·laboració amb la Regidoria de Festes i Cultura Popular de l’Ajuntament de València) amb tres concerts que es faran a la plaça del Patriarca (entre els dies 8 i 10 de juliol) amb un caràcter especialment popular.

El festival s’iniciarà el dia 25 de juny amb un cartell de luxe: Sílvia Pérez Cruz & Javier Colina, amb Perico Sambeat, Marc Miralta i Albert Sanz, presentaran en concert ‘En la imaginación’, que va rebre el premi al millor àlbum de jazz de la música independent 2012.

El dia 26 de juny, el grup valencià Capella de Ministrers, especialitzat en la recuperació de música històrica del Renaixement, interpretarà les ‘Super Lamentationes Hermiae Prohete’, de Cristóbal de Morales.

El dia 27 de juny, l’Orquestra JJMM de la Universitat de Lleó actuarà com a intercanvi de la Xarxa d’Orquestres Universitàries Espanyoles ‘Sinergia’, que ha estat impulsada des de la Universitat de València.

Els dies 29 i 30 de juny, l’Orquestra Filharmònica de la Universitat de València presentarà l’espectacle audiovisual ‘La setena parada: viatge musical entre cultures en 7 moviments’, amb direcció artística de Tono Berti i musical d’Hilari Garcia, per a celebrar el XX aniversari de l’orquestra. A més, hi haurà la participació de les veus masculines de l’Orfeó Universitari i de Lluís Vich Vocalis.

El dia 1 de juliol, el grup valencià Estil Concertant, especialitzat en la interpretació de música dels períodes barroc i clàssic europeus, presentarà un programa amb àries de Mozart, i Martín i Soler, interpretades per la soprano Maribel Monar.

El dia 2 de juliol, el concert anirà a càrrec del cor jove Leioa Kantika Korala del País Basc, dirigit per Basilio Astulez, una de les figures més representatives de la pedagogia musical a Espanya.

El dia 3 de juliol, l’Orfeó Universitari de València estrenarà les obres ‘Ad urbe condita’, de Ramon Pastor, i ‘Eroticitats’, de Pau de Luis; tots dos són valencians i han estat compositors residents de l’agrupació els anys 2015 i 2016, respectivament.

El dia 4 de juliol, el Cor de la Generalitat Valenciana, dirigit pel seu titular, Francesc Perales, interpretarà el programa ‘Poesia al cor: del Tirant a la generació del 27’, amb poemes musicats de temàtica amorosa.

El dia 5 de juliol, el virtuós de la viola de gamba Jordi Savall interpretarà el programa ‘Le reveuse’ amb obres en el temps de Marin Marais i de Mr. de Sainte-Colombe.

El dia 6 de juliol, l’Orquestra de València actuarà en un concert de caràcter benèfic en què la participació de músics joves serà molt destacada. Aquest concert serà coproduït amb el Palau de la Música de València i estarà dirigit per José Sanchís.

El dia 7 de juliol, el Colectivo Mortero, integrat per Paula Miralles, Esther Vidal i Pilar Parreño, presentarà l’espectacle ‘La pell possible’, un projecte interdisciplinar –poesia, música, dramatització i imatge– que reuneix les veus de poetes com Ausiàs March, Vicent Andrés Estellés, Marc Granell, Manuel Asensi, Begonya Pozo i Lola Andrés. Aquest concert serà coproduït amb l’Acadèmia Valenciana de la Llengua.

A partir del 8 de juliol, començaran els concerts dedicats a la ‘Música popular i les Serenates’ que canviaran de marc a la plaça del Patriarca. Aquests concerts estaran coproduïts amb la ‘Fira de Juliol’ de l’Ajuntament de València. El primer dels concerts, el dia 8, estarà protagonitzat pels Tornejants i la Muixeranga d’Algemesí. L’espectacle de dansa i música començarà al claustre i ‘caminarà’ cap a la plaça, on acabarà. La Muixeranga fou declarada Patrimoni Cultural de la Humanitat per la UNESCO el 2011 i constitueix la millor manera d’acostar les ‘Serenates’ al seu nou vessant de cultura popular.

El dia 9 de juliol, actuarà Urbàlia Rurana i la Romàntica del Saladar amb el concert ‘La vespra i la festa’. Dues de les bandes valencianes més emblemàtiques s’ajunten per a tocar tots els estils possibles en la vespra de la festa major del poble: cercaviles, valsos, jotes, marxes mores, balls de rotgle, pasdobles, cançons de murga i altres cançons de la terra.

El dia 10 de juliol, la Jove Banda Simfònica de la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana (FSMCV), sota la direcció de Pablo Marqués, s’uneix al ‘cantaor’ Pep el Botifarra en el concert ‘Botifarra a banda’, amb arranjaments per a veu i banda de músiques populars.

Durant aquests 15 concerts s’espera la participació de 739 intèrprets (250 artistes més que en l’edició anterior), dels quals 518 seran joves (menys de 26 anys d’edat). Un altra dada remarcable i molt important per al festival és que 644 dels 739 artistes participants (el 87%) seran valencians.

Al llarg dels anys, s’han estrenat moltes obres en aquest festival o s’han retrobat després de segles d’oblit en els diversos arxius musicals valencians; a més, molts grups valencians han trobat en aquest escenari el seu debut artístic, ja que aquest festival s’ha convertit en una bona plataforma per a la promoció i difusió d’un dels millors i majors béns culturals valencians: la música. La programació del festival ha estat diversa, pel que fa als estils musicals, des del Renaixement fins a l’estrena contemporània, i d’agrupacions musicals.

Les entrades podran adquirir-se a partir d’aquest dimarts, 7 de juny, a la web:

‘París, anys 60’
ASSAIG (Grup de Teatre de la Universitat de València) serà l’encarregat d’obrir les nits estiuenques a La Nau, perquè un dia abans, el 24 de juny, el Claustre acollirà l’estrena de l’obra ‘París, anys 60’, un text inèdit de Rodolf i Josep Lluís Sirera.

Enguany el grup de teatre de la Universitat celebra el seu 25 aniversari i segons s’ha anunciat a la roda de premsa rebrà el premi de la ‘Cartelera Turia’. Al llarg de la seua trajectòria, ASSAIG ha obtingut diversos guardons com el premi Micalet de Teatres de la Generalitat a la producció no professional en 2000 i el primer premi en el 17é concurs Vila de Mislata al millor espectacle en 1998 i 2007 per ‘Les dones de Sade’ i ‘Per Sant Lluc’, respectivament.

Per a veure el vídeo promocional del Festival Serenates 2016, cliqueu en aquest enllaç.

Davall, el vídeo informatiu de la presentació del festival produït per la Televisió de la Universitat.

Data d'actualització: 23 de Juny de 2016
Publicat en: Música, Música, Principal