Estàs a: > > Entrevistem a Fran García, CEO de l’empresa INHOURS, empresa emergent de recursos humans, creada per joves emprenedors per a la captació de talent

Web Inhours

Sobre emprenedoria:

a. Quines creus que són les característiques d’un emprenedor?

Un emprenedor és qui no es conforma amb allò que hi ha establert. El qui creu que encara que les coses s’hagen fet sempre d’una manera es poden fer millor. I no solament ho creu, sinó que es posa a treballar per millorar-les. És un inconformista, un treballador que té capacitat per a passar a l’acció i que no es queda només amb un grapat d’idees.

b. Els teus primers projectes van començar molt prompte. Creus que hi ha facilitats de l’administració i d’altres instàncies perquè els joves us convertiu en emprenedors?

Crec que ara és un moment en el qual hi ha prou suport per als emprenedors, però hi ha grans obstacles, per exemple has de donar-te d’alta com a autònom i pagar tots els mesos una quantitat fixa. Espere que això canvie prompte.

Quant a les ajudes públiques, jo personalment no n’he rebut cap. Conec el que hi ha i no em consta que hi haja ajudes públiques destinades a l’emprenedoria. Es diu que li donaran molt de suport, però a l’hora de la veritat, les ajudes o estan amagades o no n’hi ha tantes. N’hi ha moltes de molts diners, de programes europeus molt importants, però tenen moltíssima burocràcia darrere i necessites una estructura que nosaltres comencem a tenir ara, gràcies al nostre pas per Llançadora. Això sí, hi ha prou ajudes privades que donen suport a l’emprenedoria i acullen els emprenedors en estadis molt inicials. Veig molt bé que siga així.

Voldria demanar a l’administració pública que simplificara els tràmits i abaratira els costos laborals al principi dels projectes, perquè això és un gran obstacle si vols fer les coses bé, si ets estricte al cent per cent amb la legalitat. Per ser emprenedor has de donar-te d’alta com a autònom des del primer dia, la qual cosa suposa una despesa fixa mensual que és inviable per a molts si el teu projecte no et proporciona diners durant els primers mesos.

c. Què recomanes als estudiants de primer per a la seua carrera, per la seua trajectòria acadèmica i professional?

Els recomane que més enllà de les classes i dels exàmens, que són importants i hauran de fer, que facen activitats addicionals, que són molt més importants. Que aproven la carrera es dóna per fet, i la nota no és tan important: reflecteix coses com la capacitat d’esforç, de sacrifici, de memòria, però hi ha altres coses que marcaran la diferència molt més. Per exemple, el que has après sent voluntari en una associació, executant algun petit projecte, col·laborant amb entitats, fent pràctiques en empreses, etc. Tot això és el que obrirà la porta gran del mercat laboral. Tant de bo ho fera tothom.

Jo recomane a l’estudiant de primer que faça coses que li agraden, que és el més important, però que cerque associacions, empreses, organitzacions amb les quals puga col·laborar altruistament per aprendre i passar-s’ho bé. Això els ajudarà de forma natural a canalitzar la seua carrera professional sense adonar-se’n. Jo he estat en una associació d’estudiants i em consta que tots els meus companys estan molt bé actualment, es diferencien molt d’aquells que tenien expedients brillants però els faltava estar en contacte amb empreses, en el mercat, organtitzant actes públics, gestionant gent. N’ixes molt preparat.

d. Lanzadera, en quina mesura t’ha permès desenvolupar la teua empresa emergent?

En gran manera. Si avui som un equip de deu membres, que treballem amb grans empreses i amb un projecte sòlid, és gràcies a Llançadora. Si no, hauríem anat molt més lentament, ens hauríem quedat en el camí, o potser no hauríem tingut una altra oportunitat diferent, no ho sabrem mai. Però per descomptat, ara com ara, si estem ací és gràcies a Llançadora, ha estat clau.

Sobre InHours:

a. En relació amb la teua actual empresa, quina consideres que és la principal virtut que fa destacar InHours sobre altres consultores?

La nostra clau és un sistema de superació de proves innovador. Per inscriure’s en una oferta el candidat resol unes proves, casos pràctics que permeten a les empreses veure el talent dels joves, que és impossible de determinar amb el currículum.

El que fem de manera diferent de com ho fan altres empreses de selecció és que nosaltres primer anem a una gran empresa i entrevistem els seus professionals joves per saber com és el treball que fan. A continuació, sobre la base del que ens han contat, dissenyem uns casos pràctics i els publiquem en el nostre portal en línia perquè els candidats els resolguen i puguen experimentar com seria treballar en tals llocs d’aquesta empresa.

A més, tenim un sistema automatitzat per a pimes, que utilitzen Inhours com una eina de selecció per a perfils de joves amb talent. Ells mateixos organitzen l’oferta: la creen, hi afigen proves del nostre catàleg en funció de les competències que volen mesurar i accedeixen directament a la llista de candidats que hi ha avaluats.

b. En què es basen aquests casos? Qui els corregeix?

En Inhours tenim un bon equip de recursos humans, que és el qui s’encarrega d’entrevistar aquests professionals, els quals saben bé en què consisteix el negoci i ens conten situacions que viuen diàriament al seu lloc de treball. El nostre equip de recursos humans dissenya els casos, però abans entrevisten i comprenen molt bé en què consisteix aquest treball gràcies al professional que el fa. Tant ells com els membres de recursos humans de les empreses ens orienten sobre els criteris d’avaluació i n’elaborem uns molt concrets. Qualsevol pot fer la prova i gràcies a aquests criteris la pot avaluar correctament. Combinem una avaluació d’igual a igual entre usuaris i dels nostres experts de recursos humans.

c. L’usuari té retroacció en aquests casos o només en el cas de ser preseleccionat?

Té retroacció en qualsevol cas. És un valor afegit que donem a l’usuari. Aquest no es quedarà mai esperant sense saber què ha passat amb la seua prova, sempre rep informació encara que siga descartat o finalista en el procés de selecció.

d. A quin públic van dirigides les ofertes d’ocupació que organitza INHOURS i quins serveis i avantatges li ofereix?

Inhours va dirigit a estudiants i recentment a graduats, joves que acaben la carrera i tenen poca experiència professional o gens. Necessiten orientació per a començar la carrera laboral, però també una eina per a demostrar el seu potencial més enllà del currículum.

En Inhours, els joves accedeixen a ofertes d’ocupació i experimenten a través de les proves com seria la seua activitat diària en cada professió. Les proves són casos pràctics que serveixen per a avaluar les competències dels candidats per al lloc que volen aconseguir. Així demostren la seua validesa per a un lloc de treball més enllà del currículum, i les empreses accedeixen a una base de dades de perfils avaluats i motivats per a escollir en menys temps el millor candidat.

e. Quins perfils professionals són més sol·licitats en InHours? I quins menys?

A nosaltres ens demanen molt perfils relacionats amb la tecnologia, per exemple de desenvolupadors, perquè són els perfils més demanats ara mateix en el mercat. Estem començant a desenvolupar aquestes professions en Inhours per afegir-les a les que tenim ara de màrqueting i comunicació. Comencem per aquesta vertical de màrqueting i comunicació perquè té molt de sentit, ja que són perfils de treballadors que han de ser capaços de moure’s molt bé en el món digital i comunicar-se molt bé, i és fàcil mesurar aquestes competències amb el tipus de proves que fem.

El que cerquen les empreses és talent i motivació amb l’actitud correcta: una actitud activa, amb ganes de fer coses, com són els perfils que troben en Inhours.

f. El mercat laboral dels joves universitaris és un dels més castigats a Espanya. Com és la seua contractació? Hi ha tanta sobrequalificació com es pensa?

Un títol ja no garanteix res. Ja fa molts anys que es diu, això, i ara és més veritat que mai. Tenir un títol ja no et garanteix un treball. Si només tens un títol has de demostrar molt per aconseguir una oportunitat en el mercat tal com està ara. Hi ha molta sobrequalificació, perquè la gent necessita treballar i acaba fent-ho en qualsevol lloc que troba, encara que no siga el treball per al qual s’havia preparat. En l’equip d’Inhours tenim dues persones amb moltíssim de talent en el seu sector, que és el de recursos humans, que abans estaven treballant en llocs que no eren els que volien o els que els agradaven, treballs de subsistència, sobrequalificats, com ara dirigir una tenda o treballar en restauració, per exemple, i aquesta situació és molt habitual. Són bons treballs per a fer durant l’etapa universitària, perquè t’ajuden a tenir experiències, aprens i tots ho hem fet. Jo mateix he estat socorrista.

L’important és que fem saber als joves que sí poden treballar en allò que els agrada i aconseguir un treball del seu interès, sempre que estiguen disposats a demostrar el que són capaços de fer, a millorar contínuament, a estar en constant creixement, la qual cosa pot semblar un esforç, però no ho és, si és la teua passió. Per això és fonamental que experimentem, que descobrim i triem què és el que ens agrada, encara que tot això canvie amb el temps, perquè d’aquesta forma ens posarem a treballar, estarem al dia i serem els millors en el nostre camp.

Web de l´empresa:https://inhours.com/

Data d'actualització: 9 de Juny de 2016