Estàs a: > > Visita guiada gratuďta a l’exposició ‘Cičncia i Societat’, de la Universitat

Visita guiada gratuďta a l’exposició ‘Cičncia i Societat’, de la Universitat

Palau_Cervero

El programa gratuďt Alumni Comparteix, del col·lectiu Alumni UV, realitzarŕ una visita guiada a l’exposició ‘Cičncia i Societat’, una mostra que s’exhibeix de manera permanent al Palau de Cerveró de la Universitat de Valčncia. La visita estŕ prevista per al 29 de juny i ha modificat l´horari de les 16:45 a 18:15h. Serŕ guiada per l´Alumni Joan Lloret.

La medicina, la ciència i la tecnologia són activitats socials. El seu desenvolupament respon a tot un seguit de normes i valors característics de contextos històrics específics. De fet, al llarg de la història el coneixement de la naturalesa s´ha inscrit en un conjunt de relacions amb altres formes socials, polítiques i culturals, i d’aquesta manera ha contribuït a modelar l´existència individual i col·lectiva.

Aquesta exposició proporciona alguns exemples de com han participat la medicina, la ciència i la tecnologia en els processos de transformació de les societats modernes. Les preguntes obertes que s’hi plantegen permeten d’aprofundir sobre diferents punts relacionats amb la producció de coneixement i la pràctica mèdica i científica.

La visita serà guiada per l’Alumni Joan Lloret, pediatra, doctor en Medicina (especialitat Història de la Ciència) i professor associat d’Història de la Ciència a la Universitat de València. La concentració serà a la Plaça Cisneros, 4 (Palau de Cerveró)

Joan Lloret ha impartit cursos d’Introducció a la Medicina; Història de la Medicina; i Salut, Malaltia i Cultura, a la Llicenciatura de Medicina. Altres assignatures que ha impartit han estat Biologia, Universitat i Societat, en el Grau de Biologia, i Història i aspectes socials de les biociències moleculars, en el Grau de Biotecnologia. En l’actualitat, participa com a docent a les facultats d’Infermeria i Podologia, i a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria (ETSE) de la Universitat de València.

La seua activitat investigadora ha estat relacionada amb la sanitat internacional i la transferència del coneixement científic; la depuració i l’exili científic republicà; la problemàtica social i de salut infantil en la premsa mèdica valenciana en els segles XIX i XX; la història de la salut i la higiene municipal valenciana contemporània; i la mortalitat infantil als municipis valencians en època contemporània.

Què és Alumni Comparteix?
Alumni Comparteix és una iniciativa que requereix la implicació dels seus membres. Acull xarrades, tallers, classes magistrals, cursets, etcètera, proposats i impartits pels mateixos socis. Totes les activitats estan dirigides als membres del col·lectiu i la participació en totes aquestes és gratuïta.

L’objectiu d’aquest projecte és crear sinergies entre les sòcies i els socis i que aquelles persones que ho desitgen puguen compartir la seua experiència en temes claus, aprofitant el vincle que uneix els membres com a antics alumnes i amics de la Universitat de València per a seguir creixent personalment i professionalment.

Documents adjunts:
Data d'actualització: 27 de Juny de 2017