Estàs a: > > Vint anys del grup de teatre de la Universitat

Vint anys del grup de teatre de la Universitat

Cartell Odissea

Una exposició i un nou espectacle per commemorar l´aniversari

Amb motiu del 20è aniversari, Assaig (Grup de Teatre de la Universitat de València) interpretarà L'Odissea, de l'11 al 14 de maig, a la Sala Matilde Salvador de La Nau, amb la dramatúrgia d'Anna Marí i sota la direcció de Pep Sanchis. Aquesta obra narra la tornada a casa de l'heroi Ulisses després de la guerra de Troia, fa milers d'anys.

Igual que Ulisses en L'Odissea d'Homer, Assaig ha viscut les seues aventures durant els vint anys d'existència, ha contat històries i ha recorregut molts camins per la geografia espanyola i per altres països. I tot amb el nom de la Universitat de València en totes les obres de teatre que ha representat en diferents llocs a un públic molt divers. "El nostre fet teatral ha caminat i s'ha desenvolupat cada dia. El teatre viu de contar històries que ens conten. Nosaltres des d'Assaig us hem contat històries, des de la comèdia, des de la tragèdia; però sempre amb el compromís i la finalitat de contar-vos tot el que ens preocupa", assenyala Pep Sanchis, director d'Assaig.

L'entrada a L'Odissea, del 12 al 14 de maig, és lliure i limitada a la capacitat de la Matilde Salvador de La Nau. Totes les representacions tindran lloc a les 20 hores i les entrades cal recollir-les des de dues hores abans a la consergeria de La Nau. A més, Assaig interpretarà aquesta obra el dia 18 a Perpinyà, dins la Mostra de Teatre Universitari de la Xarxa Vives d'Univeritats.

D'altra banda, entre el 11 i 13 de juny la Sala Oberta de La Nau, l'edifici històric de la Universitat, acollirà una exposició retrospectiva d'Assaig . Un joc divertit a través d'un audiovisual, dirigit per Víctor Ballester, des d'on es recrea el que han estat aquests vint anys de vida. Una sincronització amb quatre pantalles i entrevistes amb els responsables de l'Aula de Teatre, instal·lades a la Sala Oberta, on l'espectador pot conèixer la història d'Assaig. A més també s'hi exposa material (cartells, fotografies...) del Grup de Teatre de la Universitat. La inauguració oficial és dimarts 11, a les 19.30 hores.

Data d'actualització: 8 de Juny de 2010