Estàs a: > > La Universitat organitza un seminari sobre la realitat de l’Àfrica subsahariana

La Universitat organitza un seminari sobre la realitat de l’Àfrica subsahariana

Africa subsahariana

Després de dues dècades d'una pràctica desaparició en el panorama geoestratègic mundial, l'Àfrica subsahariana torna a estar d'actualitat per nombroses causes: els seus recursos naturals; el fort increment de la presència xinesa; l'aprovació dels Objectius de Desenvolupament del Mil·lenni (ODM); la globalització; la immigració... Per aquests motius, i perquè el coneixement que es té d'aquesta regió en el nostre entorn continua sent escàs, la Universitat de València, a través del Patronat Sud-Nord de la Fundació General, organitza un cicle de seminaris durant el 2010 amb els quals es pretén acostar diversos aspectes de la realitat subsahariana a la societat. Totes les jornades se celebraran a l'Institut Interuniversitari de Desenvolupament Local (c/Serpis 29).

Aquests seminaris corresponen a la intensa programació de la Càtedra de la Unesco, compten amb el cofinançament Bancaixa i es gestionen des del Patronat Sud-Nord i l'Institut Interuniversitari de Desenvolupament Local sota la coordinació de Fátima Valcárcel. Totes les sessions es desenvolupen de 17 a 20 hores.

El primer s'ha celebrat del 3 al 6 de maig sota el lema Economia i desenvolupament a l'Àfrica subsahariana, en el qual s'impartiran tres classes magistrals de tres hores, a càrrec d'Eduardo Bidaurratzaga, professor d'Economia Aplicada de la Universitat del País Basc; Antonio Santamaría, president del Centre d'Estudis Africans de Barcelona i cofundador del Grup d'Estudis Africans de la Universitat Autònoma de Madrid; i Carlos Oya, professor de Desenvolupament de la School of Oriental and African Studies (SOAS) de Londres.

Per a l'últim dia, el dia 6, es va celebrar una taula redona, moada per la consultora experta en la regió Lourdes Benavides, en la qual participaran María Luisa Vázquez de Creu Roja, Fernando Contreras d'Intermón Oxfam i María Nurkanovic de Motors Sense Fronteres.

Davant d'un continent les fronteres del qual no deixen de variar la seua forma, la Càtedra Unesco i el Patronat Sud-Nord pretenen no sols facilitar el coneixement de la realitat socioeconòmica d'Àfrica, sinó també sensibilitzar la nostra societat sobre l'anomenat "continent de l'esperança".

Data d'actualització: 8 de Juny de 2010