Estàs a: > > Morcillo reitera que millorar la qualitat de la docència, la investigació i la transferència del coneixement seran els eixos del seu mandat

Acte rector Morcillo

El nou rector reclama el suport del govern central i autonòmic

La millora de la qualitat de la docència, la investigació, la cultura i la transferència del coneixement com a projecció cap a la societat són els quatre compromisos d'Esteban Morcillo al capdavant del Rectorat de la Universitat de València, tal com va destacar el rector durant el discurs de l'acte de presa de possessió del seu càrrec que va tenir lloc dimecres 21 d'abril al Paranimf de la Universitat de València. Esteban Morcillo va estar acompanyat del seu equip de vicerectors i vicerectores i de representants de la vida política, universitària, cultural i social de la Comunitat Valenciana. Màrius Rubiralta, secretari general d'Universitats; Francisco Camps, president de la Generalitat Valenciana; i Rita Barberà, alcaldessa de València, van donar suport al rector i el seu equip en el solemne acte de presa de possessió dels seus càrrecs.

Esteban Morcillo va tenir emotives paraules d'agraïment per a María Antonia García Benau, Antoni Furió i Vicent Soler, aspirants al Rectorat en les últimes eleccions, i també per a Francisco Tomás, rector ixent, així com per als integrants del seu equip i per a la seua família. Però l'eix del seu discurs es va centrar en els compromisos adquirits durant la campanya electoral que durà a la pràctica en els pròxims quatre anys. "En la societat del coneixement, la formació superior, la producció de ciència universal, la innovació tecnològica i sociocultural, la transferència del coneixement, la preservació del patrimoni i la creació de cultura viva són imprescindibles. Nosaltres no fem retòrica quan parlem de la nostra aportació a la societat del coneixement, i fem nostra, amb tota legitimitat, la màxima kantiana del sapere aude sense descuidar el compromís amb la innovació com a necessitat social per a contribuir a la qualitat de vida i el benestar de les persones", va dir.

En primer lloc, Esteban Morcillo va destacar la importància de "culminar la implantació de les titulacions adaptades a l'Espai Europeu d'Educació Superior. La qualitat de la formació en el marc dels processos d'ensenyament-aprenentatge i de formació al llarg de la vida constitueix, sens dubte, un dels millors serveis que podem prestar a la societat i el millor recurs amb què podem dotar les futures generacions, en un món de creixent mobilitat i canvi". El rector va subratllar el prestigi internacional de la Universitat de València i va avançar l'aposta per "un increment qualitatiu tant en la investigació bàsica com en la transferència de coneixement i la innovació".

Com a tercera missió de la Universitat, el rector va recordar que "la Universitat de València és un dels principals agents culturals amb els quals comptem en la nostra ciutat i la nostra societat" i va assegurar que "totes les iniciatives han d'anar acompanyades d'un esforç per a la millora de les condicions econòmiques i dels mitjans de treball, de l'adequació de les instal·lacions als nous marcs docents, a la millora dels serveis per als i les estudiants i el personal de la Universitat".

Esteban Morcillo també va recordar als representants del Govern central i l'autonòmic la voluntat de la Universitat de València d'acudir, juntament amb la Universitat Politècnica de València, a la imminent convocatòria de Campus d'Excel·lència Internacional. "És una de les nostres més legítimes aspiracions, m'atreviria a dir

Data d'actualització: 6 de Maig de 2010