Estàs a: > > Deu dones en risc d’exclusió participen en una nova activitat de ‘Speed Networking’ a la Fundació General de la Universitat de València

Expertes en recursos humans entrevisten sengles dones del programa per a la inserció de víctimes de violència de gènere.

La Fundació General de la Universitat de València va acollir el passat 18 de maig una nova activitat de ‘Speed Networking’ que va reunir deu dones víctimes de la violència de gènere en cerca d’ocupació, amb deu experts de l’àmbit dels Recursos Humans de diferents empreses. A més, hi van participar una ‘coach’ experta i dues dones gerents d’empreses.

Els experts en Recursos Humans que han participat en l’activitat, la qual ha comptat amb la col·laboració de l’Associació d’Empresàries i Professionals de València, procedien de les següents empreses i entitats: Leroy Merlin, Dr Franz Schneider, Beta Formación, Qué me pongo, Martínez Loriente, Clece, Mindloon a Better Day, Eurocen, S2 Group i Fundació General de la Universitat de València.

El ‘Speed Networking’ és un revolucionari mètode que reuneix a demandants d’ocupació amb empreses, en el qual, de forma seqüencial, les candidates i els candidats tenen l’oportunitat de presentar-se davant responsables de Recursos Humans i assajar les seues competències de cara a futures entrevistes.

Per la seua banda, els entrevistadors coneixen nous demandants d’ocupació per a cobrir les seues vacants i tenen l’oportunitat d’obrir-se a noves realitats. Segons indica Mercedes Alcover, coordinadora de la Fundación Adecco a València, “aquesta activitat ens permet acostar l’empresa a les dones beneficiàries del nostre projecte amb l’Obra Social “la Caixa”, entrenant-les i motivant-les per a superar amb garanties les entrevistes de treball a les quals les derivem. Al mateix temps, aconseguim sensibilitzar a les organitzacions, aproximant-los la realitat d’aquells que ho tenen més difícil”.

Cada entrevista ha tingut una durada de deu minuts, després dels quals els entrevistadors han avaluat les entrevistades i els han donat ‘feedback’ sobre les seues impressions: quins han sigut els seus punts forts i en què podrien millorar. A més, totes les participants han tingut l’oportunitat de posar en comú els seus dubtes i inquietuds davant els experts, que han donat resposta a totes les seues preguntes.

Projecte d’Ocupació Obra Social “La Caixa”
Aquesta activitat s’emmarca en el projecte entre la Fundación Adecco i l’Obra Social “la Caixa” per a la integració de dones víctimes de la violència de gènere, programa en el qual actualment participen 44 dones que estan rebent orientació i intermediació laboral. A més, algunes d’elles ja han participat en plans de capacitació professional, amb l’objectiu d’adquirir formació i competències per a l’acompliment pràctic d’un lloc de treball.

A dia de hui, nou de les dones participants en el programa ja han aconseguit un contracte de treball.

Data d'actualització: 23 de Maig de 2016