Estàs a: > > Especialistes analitzen la creativitat i la innovació educativa per al desenvolupament

Especialistes analitzen la creativitat i la innovació educativa per al desenvolupament

Imatge del seminari sobre innovació educativa per al desenvolupament.

Imatge del seminari sobre innovació educativa per al desenvolupament.

Els processos creatius en la docència, l’emprenedoria, el treball cooperatiu i intercultural... són alguns dels punts que s´han abordat en el seminari ‘Creativitat i innovació educativa per al desenvolupament’, que se celebrà els dies 23 i 24 de maig, a l’antiga Escola de Magisteri de la Universitat de València.

Aquest seminari ha estat una iniciativa de CREARI Grup d’Investigació en Pedagogies Culturals de la Universitat de València, coordinada per la professora Amparo Alonso-Sanz, que ha comptat amb el suport de la Càtedra UNESCO d’Estudis sobre el Desenvolupament de la Universitat i de l’Institut de Creativitat i Innovacions Educatives (ICIE). Hi han col·laborat l’Àrea de Cooperació de la Fundació General de la Universitat de València, la Facultat de Magisteri i l’Ecole Normale Superieure de la Universitat Abdelmalek Essaadi de Tetuan, Marroc.

És un projecte sustentat en la participació de doctors i especialistes en educació, creativitat i innovació que imparteixen docència en els graus de Mestre d’Infantil i de Mestre de Primària, dels màsters universitaris de Professorat de Secundària i de Recerca en Didàctica, i del Postgrau d’Educació en Museus, de la Universitat de València.

Segons va explicar la professora Amparo Alonso-Sanz, l’objectiu principal d’aquesta trobada acadèmica és, d’una banda, contribuir a la formació contínua del professorat de la Universitat de Tetuan a través dels professors convidats que faran extensiva la formació en aquest seminari als seus companys en tornar al seu país i, d’una altra, impulsar la formació de docents espanyols en actiu i en formació inicial. “Serà enriquidor escoltar experiències educatives provinents d’altra cultura, perquè amb el coneixement més profund dels altres es trenquen barreres xenòfobes i es desenvolupen treballs basats en la multiculturalitat i la interculturalitat”, apuntà.

No obstant, el seminari va servir també per a transmetre continguts relatius a la importància dels processos creatius en la docència; impulsar tècniques de foment de la creativitat; transferir l’aplicabilitat de la creativitat als espais educatius com a base per a la innovació docent, la resolució de conflictes en els centres i el pensament divergent; suggerir accions per a l’emprenedoria de noves solucions educatives; valorar la regeneració de tendències en educació i creativitat; treballar de manera cooperativa i intercultural en la recerca de noves solucions als problemes educatius; i capacitar el professorat per a la innovació educativa.

Museus i patrimoni, innovació docent, dispositius mòbils i tecnologia ‘online’ per a la innovació educativa, entorns urbans com a font de creativitat, el disseny de l’entorn educatiu, l’evolució de la formació inicial de professorat de secundària marroquí, les dinàmiques de joc per al desenvolupament de l’aprenentatge o el valor d’allò local com a font d’inspiració per a l’ensenyament van ser alguns dels temes que abordaren els especialistes en educació de la Universitat de València que van conformar l’staff d’aquest seminari. En aquest sentit, Alonso-Sanz assenyalà que la innovació educativa “ha d’assolir diversos entorns: formals, com les escoles o els instituts, i informals, com els museus, les acadèmies o els centres culturals; físics, com la ciutat, i virtuals, com les xarxes socials, per exemple; tradicionals i d’avantguarda… Només desenvolupant xarxes entre persones ubicades en entorns diferents, però igualment interessades en la innovació, serà possible contribuir a la millora de l’educació”.

Més informació

Data d'actualització: 16 de Juny de 2016

Aquesta web utilitza cookies amb una finalitat estadística i per a facilitar la seua navegació Més informació

Aceptar / Acceptar