Estàs a: > > La Fundació General de la Universitat de València participa en la #PrimaveraEducativa

Taller de Llenguatge de Signes de la Unitat per a la Integració de les Persones amb Discapacitat en la #PrimaveraEducativa.

La Fundació General de la Universitat de València va participar amb dues de les 20 activitats que la Universitat presentà en la ‪#‎PrimaveraEducativa‬, la festa de l’educació que se celebrà els dies 13, 14 i 15 de maig, a l’antic llit del Túria. La Fundació organitzà un taller de Llenguatge de Signes i una actuació de música tradicional a càrrec de la seua nova Colla de Dolçaines i Percussió.

La Unitat per a la Integració de Persones amb Discapacitat va oferir un taller per al maneig de l’aplicació gratuïta SIGNA-UNI i l’Àrea d’Activitats Musicals organitzà una actuació de música tradicional valenciana a càrrec de la Colla de dolçaines i percussió de la Universitat.

Més de 160 membres de la Universitat de València mostraren les propostes educatives que oferia la institució acadèmica adaptades al públic infantil i familiar. La Universitat va estar present amb un espai únic i es va poder seguir per les xarxes socials amb el hashtag ‪#‎EstemUV‬.

Aquesta iniciativa, organitzada per la Conselleria d’Educació, ha pretés reunir un gran nombre de centres escolars i acostar a la societat les propostes educatives que ofereixen. La Universitat de València disposà d’un estand de 400 metres quadrats situat al costat del Pont de l’Exposició.

Dins de l’ampli ventall d’activitats adreçat a tots els públics que es presentaren, la Unitat per a la Integració de Persones amb Discapacitat aportà un taller mitjançat l’aplicació gratuïta SIGNA-UNI, on totes les persones que hi participaren van aprendre el seu maneig. El taller es desenvolupà divendres 13 de maig.

A través de la visualització dels vídeos, els assistents van tindre l’oportunitat d’aprendre a signar moltes paraules/expressions que s’utilitzen a diari: salutacions, presentacions, comiats, etcètera... Els assistents també van aprendre de forma lúdica a signar els dies de la setmana, els mesos de l’any i vocabulari del repertori que inclou menjars i begudes. Finalment, com si d’un rebateig informal es tractés i basant-se en trets personals, aficions..., fins i tot s’assignà a cadascun dels participants el nom que ells mateixos van triar en llengua de signes.

La Universitat de València també va participar en el primer congrés d´educació inclusiva celebrat a la ciutat, amb el títol ´Contextos per a la inclusió en la societat del coneixement´. Representant a la Universitat de València va estar present en la taula la directora de la Unitat per a la Integració de Persones amb Discapacitat, Celeste Asensi.

Per la seua banda, la Colla de dolçaines i percussió de la Universitat de València actuà el dissabte dia 14 en una activitat organitzada per l’Àrea d’Activitats Musicals de la Fundació General de la Universitat.

Programa complet

Data d'actualització: 26 de Maig de 2016