Estàs a: > > El programa Alumni Comparteix proposa una visita guiada a Vilafamés i el seu Museu d’Art Contemporani

El Palau del Batlle, de Vilafamés, seu del museu contemporani.

Al maig, una nova edició del programa Alumni Comparteix, d’Alumni UV, ha trencat amb les activitats realitzades dins d’aquesta proposta fins ara: les persones que s’hi van inscriure visitaren Vilafamés i el seu Museu d’Art Contemporani (MACVAC), amb un guia de primera línia, l’Alumni Vicent Álvarez, president de l’Associació d’Amics del Casc Antic de Vilafamés. La visita va ser dissabte, 21 de maig, i va incloure un recorregut per l´antiga medina àrab o els carrers de la reconquesta aragonesa.

L’Alumni Vicent Álvarez és llicenciat en Dret per la Universitat de València, i va ser president de la Comissió Jurídica i membre de les comissions de Llegat Històric i de Ciències del Consell Valencià de Cultura de la Generalitat Valenciana. A més de dirigir l’associació del casc antic de Vilafamés, Álvarez és membre de la Junta Directiva del Museu d’aquesta localitat i, per tant, un guia perfecte per a aquesta activitat.

Des d´Alumni UV expliquen que els orígens del MACVAC, situat al Palau del Batlle, un esplèndid edifici del gòtic civil valencià del segle XV, es remunten a l’any 1968 quan va proposar la seua constitució Vicente Aguilera Cerni, qui va quedar captivat pel poble de Vilafamés i el seu entorn durant una visita familiar.

Segons assenyalen els organitzadors de l´activitat, la primera exposició es va inaugurar el 1970. Conformada per 23 obres, que també s’exhibiren al Museu del Vi, aquesta era una representació d’artistes vinculats d’alguna manera a la localitat. Concretament, se’ls va exigir posseir casa a Vilafamés i, per aquest motiu, molts artistes començaren a comprar i restaurar cases al barri vell del poble. D’ací la seua magnífica conservació.

En l’actualitat, el museu disposa de 29 sales on s’exposen més de 300 obres representatives de l’art contemporani des dels anys 20, però els fons del museu són el doble: vora 600 obres que representen uns 500 artistes, procedents de donacions o de dipòsits temporals i indefinits.

Els viatgers van fer una aturada per a dinar i, a la vesprada, es visità el nucli antic de Vilafamés, declarat Bé d’Interés Cutlural el 2005, on es van contemplar la muralla, els carrerons estrets i sinuosos de la vella medina àrab, els carrers de la reconquesta aragonesa, el Castell, l’església de la Sang i l’església de l’Assumpció, entre altres indrets.

Què és Alumni Comparteix?
Alumni Comparteix és una iniciativa que requereix la implicació dels seus membres. Acull xarrades, tallers, classes magistrals, cursets, etcètera, proposats i impartits pels mateixos socis. Totes les activitats estan dirigides als membres del col•lectiu i la participació en totes aquestes és gratuïta.

L’objectiu d’aquest projecte és crear sinergies entre les sòcies i els socis i que aquelles persones que ho desitgen puguen compartir la seua experiència en temes claus, aprofitant el vincle que uneix els membres com a antics alumnes i amics de la Universitat de València per a seguir creixent personalment i professionalment.

Documents adjunts:
Data d'actualització: 23 de Maig de 2016