Estàs a: > > Un passeig rural per la pedra seca de Vilafranca, la primera eixida d’Alumni UV en maig

Vilafranca.

Alumni UV va proposar als membres del col·lectiu, el passat 7 de maig, un passeig rural a Vilafranca, una activitat organitzada pel Club de Viatges Fil-per-Randa. Els visitants gaudiren d’un museu a l’aire lliure, acompanyats per Toni Rodrigo, expert en Història de l´Art. Els caminants s’afegiren als pelegrins de Castellfort per tal de celebrar la fi de la romeria.

Es realitzà un passeig que defineix la interrelació de la muntanya amb l’agricultura, la ramaderia i l’aprofitament forestal.

A Vilafranca, els viatgers trobaren un paisatge humanitzat i transformat pel treball de l’agricultor, qui ha de remoure les pedres, transportar-les, construir murs, tanques, refugis, dipòsits d’aigua i altres infinits enginys d’aquesta arquitectura de secà.

Després del passeig rural, els visitants feren un dinar de camp a força de pastes i entrepans; i per a sopar, l’olla dels pelegrins.

Documents adjunts:
Data d'actualització: 9 de Maig de 2016