Estàs a: > > El Paranimf de la Universitat acull l’homenatge a Gonzalo Montiel

El Paranimf de la Universitat acull l’homenatge a Gonzalo Montiel

Gonzalo Montiel en juny de 2015.

El Centre Cultural La Nau va acollir el passat 10 de març l’acte d’homenatge civil a Gonzalo Montiel, director de Gestió Cultural de la Universitat de València, que va morir el 26 de desembre de 2015. Amb el nom ‘Homenatge a Gonzalo Montiel (1968-2015). Memòria i utopia’, l’acte va tindre lloc al Paranimf de la Universitat.

Hi van intervindre el rector de la Universitat de València, Esteban Morcillo; el vicerector de Cultura i Igualtat, Antonio Ariño, i Daniel González Serisola, que va ocupar el càrrec de delegat d’Estudiants de la Universitat quan Montiel va treballar al CADE (Centre d’Assessorament i Dinamització dels Estudiants) de la Universitat, entre altres persones. També hi van haver paraules de companys, familiars i amics per mostrar l’àmplia trajectòria d’una persona molt vinculada a la universitat (com a tècnic i gestor a la Universitat de València i com a docent a la Universitat Jaume I) i en l’àmbit més social (joventut, patrimoni i igualtat de gènere).

Gonzalo Montiel, director de Gestió Cultural de la Universitat de València a La Nau, va morir sobtadament a València mentre practicava esport. Montiel havia coordinat el CADE fins 2011, havia estat professor associat a la Universitat Jaume I de Castelló i era membre del Grup de Recerca Multidisciplinària en Violència de Gènere de la Universitat de València.

Com a membre electe del Claustre, Gonzalo Montiel va formar part del Consell de Govern de la Universitat de València en dos períodes, entre el 2002 i el 2006, i entre el 2010 i el 2013. Era llicenciat en Filologia Hispànica i Comunicació Audiovisual, màster en Periodisme i Comunicació, i doctor en Comunicació Audiovisual per la Universitat de València. Va ser professor associat al Departament de Filosofia i Sociologia de la Universitat Jaume I de Castelló, on impartia les assignatures de Teoria de la Comunicació i Estratificació Social.

Com a docent i investigador col·laborava en diversos projectes de R+D i va publicar diversos llibres, articles i capítols de llibre en publicacions científiques centrades en la teoria de la comunicació, la joventut, el gènere, el patrimoni industrial i la fotografia. Era membre fundador d’AMIMO (Associació Memòria Industrial i Moviment Obrer), del col·lectiu La Companyia i de la Comissió Ciutadana per la Defensa de la Gerència del Port de Sagunt.

Gonzalo Montiel va nàixer al Port de Sagunt, estava casat amb Elena Martínez, catedràtica de Dret Administratiu i Processal de la Universitat de València, i era pare de dues nenes: Martina i Olivia.

Data d'actualització: 22 de Març de 2016
Publicat en: Patrimoni cultural