Estàs a: > > La Universitat de València atorga la Medalla de la institució al pintor Joaquín Michavila

Joaquín Michavila.

El Consell de Govern de la Universitat de València, en la sessió celebrada el passat 9 de març, va acordar atorgar la Medalla de la institució al pintor Joaquín Michavila, “un dels artistes valencians més rellevants de l’art contemporani”. Michavila ha estat docent d’aquesta universitat durant diverses dècades i membre del Patronat Martínez Guerricabeitia des de la seua fundació el 1989 dins de la Fundació General.

L’artista, que acaba de complir 90 anys, va realitzar estudis de Magisteri i posteriorment de Belles Arts. Va exercir com a professor de l’Escola Universitària del Professorat d’EGB (hui, Facultat de Magisteri de la Universitat de València), des de 1966 fins a 1991.

Catedràtic de Didàctica de l’Expressió Plàstica, ha impartit matèries de Dibuix, Didàctica de l’Expressió Plàstica, Tècniques Audiovisuals i Iniciació a la Fotografia.

Mestre de mestres, va ser l’impulsor del primer laboratori d’audiovisuals de la Universitat de València, on va crear un grup d’experimentació denominat ‘Mirall’.

El 7 de maig de 1987 va presidir l’acte de constitució del Departament de Didàctica de l’Expressió Musical, Plàstica i Corporal, en el qual va ser triat director per votació.

Ferm defensor de la recerca, ha desenvolupat la seua trajectòria artística en paral•lel a la seua carrera docent i investigadora en la Universitat de València, i ha construït un llenguatge artístic propi.

La Universitat de València compta amb testimoniatges rellevants de la seua obra, entre els quals destaquen els murals ‘Els Furs de València’ (1957), ‘Mosaic’ (1974) i ‘Sense Títol’ (1960-1975). La seua obra també forma part de la Col·lecció Martínez Guerricabeitia (en aquest moment, pot visitar-se una exposició monogràfica a La Nau: ‘Geometria i Ecologia’). A més a més, entre els fons patrimonials de la Universitat es conserven diverses obres pictòriques, gràfiques i escultòriques, procedents de diferents donacions de l’artista.

La Generalitat li va atorgar la Distinció al Mèrit Cultural el 2001. Medalla d’Or de la Ciutat de València (2006), també és Premi de les Arts Plàstiques (2007) i Acadèmic d’Honor de la Reial Acadèmia de Belles Arts de Sant Carles. Així mateix, Michavila rebrà enguany la Medalla del Cercle de Belles Arts de València.

Data d'actualització: 29 d'Abril de 2016
Publicat en: Noticies en Portada