Estàs a: > > La Col·lecció Martínez Guerricabeitia s´exhibirà al Centre Cultural Bancaixa de l’11 de març al 5 de juny

Cartell de la mostra de la Col·lecció Martínez Guerricabeitia al Centre Cultural Bancaixa.

El Centre Cultural Bancaixa acull l’exposició ‘Col·leccionisme i mecenatge: Jesús Martínez Guerricabeitia’ de l’11 de març al 5 de juny, dins del marc d´un conveni de col·laboració entre Fundació Bancaixa i Universitat de València. La mostra, que ha estat comissariada per Francisco Sebastián Nicolau, reuneix una selecció d´obres de la Col·lecció Martínez Guerricabeitia. Inauguració: hui divendres 11, a les 20 hores.

Aquesta exposició té lloc gràcies a un conveni de col·laboració signat pel president de Fundació Bancaixa, Rafael Alcón, i el vicerector de Cultura i Igualtat de la Universitat de València, Antonio Ariño. En virtut d’aquest conveni, la Universitat de València ha cedit una selecció de 72 obres de la col·lecció del mecenes valencià, donada el 1999 a la institució acadèmica, perquè siga exhibida en aquesta mostra, organitzada per Fundació Bancaixa.

L’exposició, de la qual és comissari l’artista Francisco Sebastián Nicolau, mostra obres que conformen la donació de Martínez Guerricabeitia a la Universitat de València, així com les que s’han adquirit en les 12 biennals celebrades entre el 1990 i el 2014.

La mostra permet acostar-se a l’obra d’algunes de les figures més importants del realisme crític espanyol, com el Genovés, Canogar, Equipo Crónica, Equipo Realidad, Monjalés o a la de Vostell, Spadari, Erró, Heras, Armengol, Darío Villalba i Carmen Calvo, així com a la d’artistes de generacions posteriors com Ugalde, Ydáñez, Urzay, Mavi Escamilla i Xisco Mensua, entre molts altres. Artistes que dibuixen un escenari ric i representatiu de l’art de vocació social des de la dècada dels 60 fins a l’actualitat.

La mostra al Centre Cultural Bancaixa té lloc al mateix temps que la Universitat de València acull la 13a Biennal Martínez Guerricabeitia baix el lema ‘Supersticions i manipulacions’ a la Sala Acadèmia de La Nau, que s’inaugura hui també, divendres 11 de març, a les 19 hores.

Data d'actualització: 11 de Març de 2016