Estàs a: > > L’Asociación Española de Fundaciones convoca els primers premis en reconeixement de la transparència, la solidaritat i el talent d’aquestes entitats

Logo dels Premis AEF.

L’Asociación Española de Fundaciones (AEF) ha convocat la primera edició dels Premis AEF, un guardó que naix amb la finalitat de reconèixer les fundacions espanyoles que reflecteixen els valors del sector. Els premis seran de caràcter anual i consistiran en un diploma acreditatiu i un símbol artístic. El termini de presentacions de candidatures està obert fins el pròxim 31 de març.

Segons assenyala l’AEF en nota de premsa, és important la projecció i interés d’aquesta iniciativa que naix amb vocació de permanència. El que pretenen aquests guardons és premiar la transparència, la solidaritat personal i col·lectiva, o el talent social. Aquests són els objectius d’uns premis que volen convertir-se en un referent del sector.

Les fundacions espanyoles podran presentar-se al premi en tres modalitats:

Premi a la Iniciativa Filantròpica
Reconeix una persona o grup de persones que, amb recursos propis, haja posat en marxa, en els últims tres anys, una fundació sostenible, d’especial rellevància i impacte, o haja dotat de recursos significatius a una fundació amb la finalitat de guanyar rellevància, impacte i sostenibilitat.

Premi a la Col·laboració
Reconeix una fundació o grup de fundacions que haja posat en marxa o realitzat un projecte de col·laboració d’acreditat valor social o cultural, amb una altra o altres fundacions o entitats del tercer sector, en els tres últims anys.

Premi a la Innovació Social
Reconeix una fundació que hi haja aconseguit, en els últims tres anys, donar una resposta eficaç a un problema o demanda social no atesos anteriorment, o introduir una innovació disruptiva en resposta a un problema o demanda ja atesos.

La convocatòria estarà oberta fins el 31 de març de 2016. A continuació, un jurat únic, compost per persones de reconegut prestigi, decidirà a qui es concedeixen els premis. La fallada del jurat es farà pública la primera setmana de juny i el lliurament dels premis es realitzarà en un acte públic abans que acabe l’any. Les bases completes de la convocatòria es poden consultar en la web de l’AEF.

També es pot seguir la conversa en Twitter a través de #PremiosAEF

Data d'actualització: 12 de Març de 2016