Estàs a: > > El Govern valencià es compromet a revisar la normativa sobre fundacions

El Govern valencià es compromet a revisar la normativa sobre fundacions

Un moment de la reunió entre AEF i la vicepresidenta del Consell, Mònica Oltra.

L’Asociación Española de Fundaciones (AEF) ha mantingut al llarg del mes de febrer sengles reunions amb representants del Govern valencià, concretament amb la vicepresidenta del Consell, Mònica Oltra; el president de Les Corts, Enric Morera; i la consellera Gabriela Bravo, durant les quals el president de l’associació, Javier Nadal, va estar acompanyat pel gerent de la Fundació General de la Universitat de València, Cristóbal Suria, i Silvia Ramos, tots dos membres del Consell Autonòmic de Fundacions de la Comunitat Valenciana. En l’última de les trobades, Nadal ha demanat millores per al sector fundacional i la Generalitat s’ha compromés a revisar la normativa sobre fundacions.

Nadal va exposar a la consellera Gabriela Bravo la situació del sector i li va transmetre algunes de les reivindicacions de l’associació, segons ha informat aquest col·lectiu. Al fil d’aquestes reclamacions, la consellera va anunciar la seua intenció d’escometre una revisió de la normativa autonòmica que regula el funcionament de les fundacions per a augmentar el grau de transparència al que estan obligades, així com millorar els codis de bon govern que han de respectar els seus gestors.

La consellera Bravo i Nadal també van coincidir en la necessitat de potenciar la labor del Protectorat que, a la Comunitat Valenciana, controla l’activitat de les diferents fundacions que operen en el territori.

El sector fundacional a la Comunitat Valenciana empra a 8.989 persones, la qual cosa representa el 4,6% de l’ocupació en el sector fundacional espanyol. El nombre de beneficiaris del sector fundacional valencià és de més d’1,3 milions, que suposa el 4,5% dels beneficiaris espanyols.

D’altra banda, en les trobades mantingudes amb Oltra i Morera, la delegació de l’AEF va explicar la importància de crear un marc regulador per a les fundacions, amb seu autonòmica, en el qual es treballe per a millorar també la transparència d’aquestes. Entre les demandes de l’associació, està la creació de criteris uniformes, clars i senzills per part dels protectorats per a simplificar els procediments.

Javier Nadal va defensar el pes del sector fundacional en l’atenció de les demandes i necessitats dels ciutadans i va transmetre que “la Comunitat Valenciana representa un important percentatge del teixit fundacional espanyol amb un creixent increment de la seua aportació a entitats de finalitats d’interés general que requereix l’impuls de mesures que promoguen plenament el seu potencial”.

Data d'actualització: 25 de Febrer de 2016