Estàs a: > > El professor Francisco José Goerlich analitza l’evolució recent de la distribució de la renda a Espanya

El professor Francisco José Goerlich.

Francisco José Goerlich va impartir, el passat 23 de febrer, a l´Aula Magna del Centre Cultural La Nau, la conferència ‘Evolució recent de la distribució de la renda a Espanya: ruptura o continuïtat?’. L´expert va oferir una àmplia visió sobre l’evolució recent en la distribució de la renda a Espanya, concentrada en els primers anys del segle XXI.

La conferència es va retransmetre en directe pel web http://mediauni.uv.es/VCultura i es pot consultar l’arxiu audiovisual en el Canal Cultura de Mediauni.

La conferència de Goerlich Gisbert, professor d’Anàlisi Econòmica de la Universitat de València i investigador de l’Ivie, va oferir una àmplia visió sobre l’evolució recent en la distribució de la renda a Espanya, concentrada en els primers anys del segle XXI. A partir d’una base de dades homogènia, l’Enquesta de Condicions de Vida, la dissertació de Goerlich va cobrir el període comprés entre els anys 2004 i 2013, i va recórrer el procés d’imputació del valor dels serveis públics de Sanitat i Educació.

Amb aquest recorregut, l’expert examinà el paper que ha jugat el mercat laboral en l’increment recent de les desigualtats, així com l’efecte que han provocat certes actuacions públiques a través de transferències monetàries, impostos directes i provisió de serveis públics en espècie.

Així mateix, en la seua intervenció, Goerlich facilità estimacions de l’efecte sobre el nivell i la distribució per a les famílies dels serveis públics en espècie proporcionats per les administracions públiques.

Goerlich va estar acompanyat a la taula pel director de Recerca de l’Institut Valencià d’Investigacions Econòmiques (Ivie), Francisco Pérez García; pel coordinador de zona de Caixa Popular, Miquel Montagut; i pel vicerector de Cultura i Igualtat de la Universitat de València, Antonio Ariño.

Aquesta taula, organitzada pel Vicerectorat de Cultura i Igualtat de la Universitat de València, s’emmarca en el cicle de conferències ‘Futur Obert. Conferències Caixa Popular’ que compta amb la col·laboració de Caixa Popular i la Fundació General de la Universitat de València.

Sobre Francisco José Goerlich Gisbert
Francisco José Goerlich Gisbert és llicenciat i doctor en Ciències Econòmiques per la Universitat de València, i Master of Science in Economics per la London School of Economics & Political Science de la Universitat de Londres. Catedràtic d’Anàlisi Econòmica en la Universitat de València, els seus camps d’especialització són la macroeconomia, l’economia regional i l’econometria aplicada. També és investigador associat del projecte del Pla Nacional R+D+i ‘Productivitat i competitivitat en la societat del coneixement: desenvolupament metodològic i anàlisi empírica (ECO2011-23248)’.

És coautor de diversos llibres, entre els quals destaquen els publicats per la Fundación BBVA: ‘Capitalización y Crecimiento en España y sus Regiones 1955-1995’; ‘La evolución económica de las provincias españolas, 1995-1998’ (2 volums); ‘La localización de la población española sobre el territorio, Actividad y territorio. Un siglo de cambios’, Desigualdad y bienestar social: de la teoría a la práctica’, així com ‘Una grid de densidad de población para España’.

A més, ha publicat treballs en revistes especialitzades com ara ‘Applied Economics’, ‘Econometric Theory’, ‘Economics Letters’, ‘Empirical Economics’, ‘Journal of Income Distribution’, ‘Population’, ‘Regional Studies’, ‘Review of Income and Wealth’, ‘Investigaciones Económicas’, ‘Moneda y Crédito’, ‘Revista Española de Economía’, ‘Revista de Economía Aplicada’ i ‘Investigaciones Regionales’, entre unes altres.

Data d'actualització: 1 de Març de 2016