Estàs a: > > La col·lecció Martínez Guerricabeitia s’exposarà al Centre Cultural Bancaixa a partir de març

Esquerra a dreta: Rafel Alcón, Antonio Ariño, José Pedro Martínez i Cristóbal Suria.

El president de Fundació Bancaixa, Rafael Alcón, i el vicerector de Cultura i Igualtat de la Universitat de València, Antonio Ariño, han signat un conveni de col·laboració per a la realització de l’exposició ‘Col·leccionisme i mecenatge: Jesús Martínez Guerricabeitia’, que acollirà el Centre Cultural Bancaixa de València des del proper mes de març fins al juny de 2016, amb una selecció de 72 obres de la Col·lecció Martínez Guerricabeitia.

En virtut d’aquest conveni, la Universitat de València cedirà una selecció de 72 obres de la col·lecció del mecenes valencià, donada el 1999 a la institució acadèmica, perquè siga exhibida en la mostra organitzada per Fundació Bancaixa.

L’exposició, de la qual és comissari l’artista Francisco Sebastián Nicolau, mostrarà obres que conformen la donació de Martínez Guerricabeitia a la Universitat de València, així com les que s’han adquirit en les 12 biennals celebrades entre el 1990 i el 2014.

La mostra permet acostar-se a l’obra d’algunes de les figures més importants del realisme crític espanyol, com el Genovés, Canogar, Equipo Crónica, Equipo Realidad, Monjalés o a la de Vostell, Spadari, Erró, Heras, Armengol, Darío Villalba i Carmen Calvo, així com a la d’artistes de generacions posteriors com Ugalde, Ydáñez, Urzay, Mavi Escamilla i Xisco Mensua, entre molts altres. Artistes que dibuixen un escenari ric i representatiu de l’art de vocació social des de la dècada dels 60 fins a l’actualitat.

La mostra al Centre Cultural Bancaixa tindrà lloc al mateix temps que la Universitat de València acollirà la 13a Biennal Martínez Guerricabeitia a la seua seu de La Nau.

Data d'actualització: 29 de Febrer de 2016