Estàs a: > > Una taula redona i una lectura dramatitzada recorden, a la Universitat, el quart aniversari de la Primavera Valenciana

Imatge del cartell de les activitats sobre la Primavera Valenciana.

La Universitat de València, a través del Vicerectorat de Cultura i Igualtat, i Arts Escèniques de la Fundació General, va organitzar una sèrie d’activitats, del 15 al 18 de febrer, amb motiu del quart aniversari de la Primavera Valenciana.

Aquesta iniciativa s´inclou dins del programa d’activitats organitzat pel 25 aniversari d’ASSAIG. Grup de Teatre de la Universitat de València.

El passat 15 de febrer, va tindre lloc a la Sala de la Muralla del Col·legi Major Rector Peset, la taula redona ‘Cultura, pedagogia i educació al País Valencià: de Vives al ‘Vives’’, moderada per Josep Lluís Navarro Lluch, de l’IES Lluís Vives de València. Participaren en la taula Daniel Tormo, membre fundador de les companyies teatrals CRIT, Escena Jove i Escena Erasmus; Gabriel Ochoa, autor i director de ‘Vives’; Antoni Navarro, professor de l’IES Isabel de Villena; i Emili Gascó, representant d’Escola Valenciana.

Aquesta taula plantejà, quatre anys després de les protestes a l’IES Lluís Vives per les situacions extremes en què es vivia l’educació a la Comunitat Valenciana, com és la realitat de la pedagogia i quines mesures queden encara per fomentar, així com quin és el posicionament des de la cultura en temes tan transcendentals per a les bases de l’educació.

Els dies 17 i 18 de febrer, d´altra banda, la Sala Matilde Salvador del Centre Cultural La Nau es va convertir en l’escenari d’una lectura dramatitzada amb text i direcció de Gabriel Ochoa, producció d’Elpuntog, interpretació de Sergio Caballero i Anna Moret, música en directe de Pau Alabajos i audiovisuals de José Marín (Mementonet).

Aquesta peça teatral a tres temps reflexiona sobre els successos de l’Institut Lluís Vives en el 2012 i mostra, alhora, la realitat de l’humanista valencià en el segle XVI.

Data d'actualització: 19 de Febrer de 2016