Estàs a: > > XV Fòrum d’Ocupació i Emprenedoria, a la Facultat d´Economia, amb més de 50 estands i 60 activitats

Esquerra a dreta: Josefina Bueno, Vicent Soler, José Manuel Pastor i Esteban Morcillo.

La Facultat d’Economia va celebrar, els dies 17 i 18 de febrer, el seu XV Fòrum d’Ocupació i Emprenedoria, que va acollir més de 50 estands d’empreses, institucions i col·legis professionals, i una programació amb més de 60 activitats. Van inaugurar la fira el rector Esteban Morcillo, acompanyat per Vicent Soler; José Manuel Pastor; i Josefina Bueno.

Més de 60 activitats relacionades amb l’ocupació i l’emprenedoria van integrar el programa del XV Fòrum d’Ocupació i Emprenedoria de la Facultat d’Economia-Universitat de València. Entre les activitats programades van destacar la taula redona i presentació del llibre ‘En busca de la prosperidad’, dels catedràtics de la Universitat de València Javier Andrés i Rafael Doménech, en la qual, al costat dels autors, van participar John Müller, adjunt al director de El Español; José Manuel Pastor, degà de la Facultat d’Economia; Esteban Morcillo, rector de la Universitat de València; i Ximo Puig, president de la Generalitat Valenciana. Una altra de les conferències destacades va ser la d’Elena Betés, fundadora del portal rastreator.com

El XV Fòrum d´Ocupació i Emprenedoria ha estat organitzat per la Facultat d’Economia de la Universitat de València amb el patrocini de Banc Sabadell, La Caixa, Santander, BBVA i Consum, i amb la col·laboració de l’Ajuntament de València, SERVEF i l’Agència Tributària.

En l’acte inaugural, el rector Esteban Morcillo es va referir al compromís de la Universitat amb la inserció laboral i professional dels seus titulats, així com amb la generació de coneixements i de cultura empresarial entre l’estudiantat. “Les universitats públiques valencianes generen riquesa i benestar, però encara queda molt per fer, i d’ací el meu agraïment al compromís de les nostres empreses”, va afirmar.

El conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Vicent Soler, va qualificar aquest fòrum de “projecte de gran pluralitat”, que aposta per la innovació, el talent i el capital humà, la qual cosa resideix a la universitat. “Amb iniciatives com aquest fòrum el que pretenem és connectar universitat i empresa, una cosa fonamental per a la inserció laboral dels nostres titulats”, va afegir.

El degà de la Facultat d’Economia, per la seua banda, va reivindicar la necessitat de millora del teixit empresarial valencià, de la seua posada en valor a través d’un canvi en el model econòmic actual, i va definir el XV Fòrum d’Ocupació i Emprenedoria com a un lloc de trobada entre les empreses, els estudiants i els titulats on hi va haver un intercanvi d’impressions, informació sobre programes d’ocupació, pràctiques i formació en habilitats i competències per a la cerca d’ocupació.

La directora general d’Universitats, Recerca i Ciència, Josefina Bueno, va dir que l’emprenedoria i l’ocupabilitat “és una de les assignatures pendents” del Govern valencià, i va apostar per una “inserció laboral de qualitat”.

La inauguració va comptar amb una nombrosa representació universitària, de les fundacions de la Universitat de València, així com empresarial i política.

Com en edicions anteriors, el Fòrum va comptar amb una àmplia zona d’exposició, instal·lada al hall de la Facultat, en el qual destacades empreses del sector financer, asseguradores o consultores van donar a conèixer els perfils que demanden, la seua oferta de pràctiques i arreplegaren els currículums de tots aquells interessats que volgueren dipositar-ho i complien els requisits demandats.

En aquesta ocasió es comptà amb la participació d’Asociación Profesional de Asesores Fiscales de la Comunidad Valencia, ADEIT-Fundació Universitat Empresa, les consultores PwC i EY, el Col·legi Professional de Mediadors d’Assegurances de València, el Col·legi Oficial de Gestors Administratius de València, el Col·legi d’Economistes de València, el Col·legi de Titulars Mercantils i Empresarials de València, Col·legi d’Agents Comercials de València, Lazandera, Torrecid S.A., OPAL, Parc Científic de la Universitat de València, Fundación de Estudios Bursátiles y Financieros, Caixa Popular, Banco Mediolanum, Education First, Cátedra Excelencia y Desarrollo en Emprendimiento del Grupo Maicerías Españolas-Arroz Dacsa, Càtedra Fundació Bancaixa Joves Emprenedors de la Universitat de València, Jobfie, Nestlé, GB Consultores Financieros, Centre d’Idiomes de la Universitat de València, FEVECTA, ADECCO, Forinvest, Rankia, UGT, CC. OO., Intersindical Valenciana, i les associacions d’estudiants AIESEC, Saó, E’S i BEA.

El Fòrum comptà també amb el ‘Córner de l’Emprenedor’, en el qual participaren les empreses valencianes Gastronomic Spain (Food Lover), La Gastrocasa, Serapia, Digital Menta i Andana Editorial.

El prestigi de les empreses patrocinadores i participants, així com l’ampli i divers programa d’activitats fan que el Fòrum d’Ocupació i Emprenedoria de la Facultat d’Economia s’haja consolidat com una referència entre els fòrums universitaris d’ocupació de la Comunitat Valenciana.

Programa detallat del Fòrum

Data d'actualització: 19 de Febrer de 2016