Estàs a: > > L´Àrea de Conservació del Patrimoni Cultural publica un llibre sobre la catalogació d´art

Portada

L´Àrea de Conservació del Patrimoni Cultural ha publicat el llibre ´Cómo catalogar obras de arte y objetos artísticos´ (Universitat de València, 2016). El volum ha estat escrit pel doctor David Sánchez Muñoz, amb pròleg del catedràtic del Departament d´Història de l´Art i conservador del Patrimoni Cultural de la Universitat, Daniel Benito Goerlich.

Amb gran rigor i claredat, David Sánchez relata l´esdevenir històric de la tasca de la catalogació de les obres d´art. Adverteix dels errors i del desordre que, deguts a la inexperiència, van caracteritzar els primers intents oficials de catalogació, situació que es podria resoldre amb un ús correcte de les novetats tècniques, sempre que puguen ser dissenyades, implementades i manejades apropiadament. El correcte treball de catalogació s’ha d´emprendre a partir d´algunes nocions bàsiques que estiguen prou clares, en camps que han de tindre l´aval dels estàndards nacionals i internacionals.

Aquest llibre explica que gran part de l´èxit de la catalogació rau en el rigor en la presa de dades dels elements físics, i en com es recull aquesta informació, es classifica i s’ordena, per la qual cosa ofereix algunes eines inicials molt útils.

La publicació d´aquest volum respon al compliment de l´Àrea de Conservació del Patrimoni Cultural, gestionada per la Fundació General de la Universitat de València, de la seua funció de posada en valor, estudi i difusió del patrimoni cultural.

Data d'actualització: 5 de Febrer de 2016