Estàs a: > > Prop d´una vintena d´espectacles conformen la programació teatral d´aquest quadrimestre, dissenyada en el marc del 25 aniversari d´ASSAIG

Un moment de la posada en escena de Spaña, amb Xavo Giménez i Pau Blanco.

El Vicerectorat de Cultura i Igualtat, a través de l’Aula de Teatre de la Universitat de València i Arts Escèniques de la Fundació General d’aquesta institució acadèmica, ha organitzat la programació teatral del segon quadrimestre, que té lloc a la Sala Matilde Salvador de La Nau, majoritàriament, i que reuneix prop d´una vintena d´espectacles fins a juny.

La programació arrancà els passats dies 3 i 4 de febrer amb l´obra ´Spaña´, de Xavo Giménex i Pau Blanco, amb producció de Purna Teatre.

Prop d’una vintena d’espectacles conformen la totalitat de la programació d’aquest segon quadrimestre, amb la qual, les entitats organitzadores posen fi al 25 aniversari d’ASSAIG. Grup de Teatre de la Universitat de València, una celebració que s’encetà amb l’inici del curs 2015-2016 i que ha estat dirigida per Pep Sanchis.

Precisament, aquesta commemoració és el motiu pel qual el 90 per cent de la programació ha estat dedicat a la participació d’antics membres del grup universitari ASSAIG, que ara són actors i dramaturgs professionals.

D’altra banda, ‘Les dones de Sade’, que es representarà els dies 9, 10 i 11 de març, i ‘Parelles de fet, de fet parelles’, els dies 27, 28 i 29 d’abril, són reposicions que Pep Sanchis torna a posar en escena en una versió moderna i actualitzada.

També s’ha iniciat la col·laboració amb el Col·legi Major Rector Peset, que enguany acull la taula redona ‘Cultura, pedagogia i educació al País Valencià: de Vives a ‘Vives’’. D’entrada gratuïta, també començarà a les 19:30 hores. Aquesta és la primera activitat que organitzen conjuntament Aula de Teatre i Rector Peset, i servirà per a anar introduint espectacles teatrals en l’entorn del Col·legi Major.

Igualment, el Centre de Documentació de música, teatre i dansa CulturArts ha estat una segona institució col·laboradora amb la programació teatral de la Universitat, a través de la projecció ‘Un enemic del poble’, que tindrà lloc a la Sala Matilde Salvador el dia 14 d’abril, a les 19:30 hores, i comptarà amb un col·loqui posterior amb Juan Vicente Martínez Luciano. L’entrada a l’acte és gratuïta amb invitació.

Projecte Teatral Europeu Escena Erasmus
Per la seua banda, el Projecte Teatral Europeu Escena Erasmus de la Universitat de València, Premi Carlemany de la Joventut 2011 del Parlament Europeu, participa en la programació de l’Aula de Teatre amb dues obres. La primera, titulada ‘Schengenland o el turisme nacional (UE)’, serà representada els pròxims dies 10, 11 i 12, per Daniel Tormo, Laura Sanchis, Antonia Montaner, Carmen Valera, Francesc Sanguino i Robert March.

Així mateix, Escena Erasmus aprofitarà aquest context per a debutar amb l’edició del 2016 de ‘Las pequeñas Europas’, un projecte teatral de la Universitat i de la Diputació de València, que comença a la Sala Matilde Salvador amb tres representacions els dies 25, 26 i 27 de maig, i que en estiu recorrerà diversos municipis de la província, com ve sent habitual des de fa tres anys.

El projecte Escena Erasmus va nàixer el 2009 a la Universitat de València, i des de llavors altres universitats europees han posat en marxa grups similars per a fomentar la identitat europea a través del teatre, com és el cas d’Itàlia, Alemanya i Turquia, per exemple. Per poder formar part d’Escena Erasmus de la Universitat de València es realitza un càsting cada any del qual se selecciona una desena d’estudiants d’entre 300 sol·licituds.

D’altra banda, que els muntatges d’aquest grup siguen coneguts per la ciutadania és altra de les seues claus: des del 2010, més de 20.000 persones han vist els seus espectacles al llarg de tota la geografia espanyola.

A més de la implicació de diferents vicerectorats de la Universitat de València (Cultura i Igualtat, Internacionalització i Cooperació, Participació i Projecció Territorial), el projecte compta amb el patrocini de la Fundació General de la Universitat de València i la col·laboració de la Fundació SGAE.

Llevat de ‘Las pequeñas Europas’, el mes de maig estarà dedicat a les mostres dels tallers de teatre de la Universitat de València. Les representacions seran els dies 4, 5, 11, 12, 18 i 19.

Josep Lluís Sirera: obra pòstuma i estrena absoluta
Com a colofó, la Sala Matilde Salvador de La Nau esdevindrà l’escenari per a l’estrena absoluta de l’obra ‘París Anys 60’, dels germans Josep Lluís i Rodolf Sirera, que interpretarà ASSAIG. Grup de Teatre de la Universitat de València els dies 23 i 24 de juny, a les 22:30 hores.

Aquesta és l’obra pòstuma del recentment desaparegut Josep Lluís Sirera, autor i catedràtic de Teatre, coautor del text, juntament amb el seu germà Rodolf.

ASSAIG. Grup de Teatre de la Universitat de València va ser creat el 1990 per a representar la Universitat de València en el món de les arts escèniques. El grup s’ha convertit en una de les agrupacions teatrals més importants de l’escena universitària espanyola i ha afavorit el camí de molts actors i companyies cap a la professionalització.

Entrades, més informació i programació
Les entrades per a cada obra es poden reservar amb antelació a La Tenda de la Universitat, ubicada a La Nau i als campus, o bé a la seua web (www.latenda.es/entrades). Cada entrada té un preu de 2 euros.

La major part de les obres i de les activitats culturals començaran a les 19:30 hores. La programació completa i detallada es pot llegir en aquest enllaç: http://www.uv.es/infoactiv/teatre/teatre2016generjuny.pdf

Data d'actualització: 9 de Març de 2016