Estàs a: > > La Nau commemora el centenari de l’Escola de Ceràmica de Manises amb una exposició

La Nau commemora el centenari de l’Escola de Ceràmica de Manises amb una exposició

Treball ceràmic de Susana Gutiérrez,

Treball ceràmic de Susana Gutiérrez,

La Sala Oberta de La Nau acull, fins el 21 de febrer, l´exposició ´Sincronies. Tres processos ceràmics´, amb motiu del centenari de l´Escola de Ceràmica de Manises. La mostra arreplega tres tractaments ceràmics diferents a través de tres autores: Asako Arai, Susana Gutiérrez i Ana Llorens.

Aquesta exposició és la convergència de tres mirades, la japonesa, la basca i la valenciana, per a comprendre el poder de la ceràmica com a canal d’expressió que sempre ha acompanyat l’ésser humà.

Es tracta d´un projecte comissariat per Pascual Timor i María José Sanz que forma part dels actes commemoratius del I Centenari de l’Escola d’Art i Superior de Ceràmica de Manises. Actualment, aquest centre ha aconseguit convertir-se en un referent mundial per a l’ensenyament de la ceràmica que integra les noves tècniques i processos en la formació dels futurs artistes, professors, dissenyadors i investigadors, que arriben a l’escola de països estrangers com Japó, Portugal, Corea, Turquia, França…

L’exposició permet conéixer la forma de tractar la ceràmica de tres artistes. A la Sala Oberta s’exposen les obres i el procés de preparació, disseny i modelatge d’aquestes. Ceràmica artesana per a alta hostaleria, escultura ceràmica per a espais exteriors i artesania inspirada en la naturalesa conformen aquesta exposició.

En el treball d’Asako Arai, amb la ceràmica, l’orgànic i el natural sempre són presents, tant en la forma com en la decoració de les peces. Li interessen els detalls i les formes dels éssers vius. Li interessa situar les peces ceràmiques en la natura i treballar obres de gran format. Considera que el material ceràmic és ideal des del punt de vista físic a causa de la seua resistència i durabilitat enfront del clima i els canvis meteorològics, i també des del punt de vista orgànic per la característica natural del material ceràmic, fang cuit, que pot mimetitzar-se perfectament en un entorn natural.

‘Nahas’ o ‘nahastu’, en basc vol dir ‘barrejar’ i per a Susana Gutiérrez és un nom molt apropiat per al seu treball, ja que aquest model venia de la idea de l’embull o embolic, que en basc és ‘nahapila’. Barrejar és una acció que es repeteix tant en cuina com en el procés de fabricació ceràmic, igual que en la cuina d’un ‘Akelarre’ es mescla la tradició amb avantguarda, també el seu treball barreja l’artesania amb el disseny industrial.

Per a Ana Llorens el te forma part d’una llarga tradició social en diferents països i cultures: la forma de prendre’l, l’hora i els recipients marquen les diferents cultures, les zones geogràfiques i fins i tot les filosofies de vida. El treball d’aquesta autora s’inicia amb un estudi i una anàlisi dels usos i costums del te en diferents cultures. El temps de prendre el te és la motivació del seu treball, com temps utilitza també per a fabricar les seues teteres. Després de viatjar per àmbits culturals, es deté al seu taller per construir la seua “tetera universal”. Aquest treball ofereix un temps de consciència per a detindre l’enrenou diari i omplir de vitalitat el dia a dia.

Data d'actualització: 28 de Gener de 2016

Aquesta web utilitza cookies amb una finalitat estadística i per a facilitar la seua navegació Més informació

Aceptar / Acceptar