Estàs a: > > La Universitat, líder del programa de beques Capacitas Universia per a estudiants amb diversitat funcional

Classe adaptada al llenguatge de signes en la Universitat. Foto: Miguel Lorenzo

La Universitat de València ha estat la universitat amb major nombre de candidatures seleccionades en la IV Convocatòria de les Beques Fundación Universia Capacitas, amb 22 estudiants amb discapacitat, els quals suposen el 14% del total de les candidatures presentades, segons informa en un comunicat la Fundación Universia, la qual ha becat 160 estudiants universitaris a tot Espanya.

La Unitat per a la Integració de Persones amb Discapacitat és el servei encarregat de prestar atenció a l’estudiantat, el professorat i el personal d’administració i serveis de la Universitat de València: la institució acadèmica presencial amb major nombre d’estudiants amb diversitat funcional a Espanya (1.071 universitaris matriculats en el curs 2015-2016). La Universitat de València és, a més, una de les tres primeres universitats espanyoles que va crear un servei d’atenció a les persones amb discapacitat en el curs 1992-1993; i és la primera i única universitat espanyola que té un Reglament de Mesures per a la Integració de Personal Docent i Investigador amb diversitat funcional des de l’any 2007.

Una de les funcions principals d’aquesta Unitat, que gestiona la Fundació General de la Universitat de València, és “la difusió màxima d’ajudes i beques que puga afavorir la permanència de les estudiantes i els estudiants en la Universitat”, assenyala la directora del servei, Celeste Asensi; doncs, entre les seues finalitats, es troba “donar suport a les famílies amb dificultats per tal de fer efectiva la inclusió socioeducativa per a tot el món”, afegeix.

Distribució de les Beques
En l’edició 2015-2016 del Programa Capacitas, Fundación Universia ha destinat 200.000 euros en beques, amb l’objectiu final d’identificar talent divers primerenc per a una posterior incorporació al món laboral, a través d’una vacant d’ocupació o pràctiques.

En aquesta ocasió, s’han presentat 517 sol·licituds d’universitaris amb discapacitat, de les quals 160 han estat seleccionades (72 dones i 76 homes) dins de tot el territori espanyol. La Universitat de València ha sigut la institució acadèmica amb major nombre de candidats seleccionats, amb un total de 22, seguida de la Universitat Carlos III de Madrid, la Universitat d’Oviedo i la Universitat Rey Juan Carlos, amb set estudiants seleccionats cadascuna, és a dir, el 4%. I en tercera posició es troben les universitats Autònoma de Madrid, Complutense de Madrid, de Granada i Autònoma de Barcelona, amb sis estudiants seleccionats, respectivament (4%).

D’altra banda, els estudis universitaris amb major presència en aquesta convocatòria han estat Administració i Direcció d’Empreses i Dret (20%), Medicina (8%), Psicologia (4%), Educació Primària (3%) i Educació Social, Infermeria i Traducció i Interpretació (2% cadascuna).

Les beques concedides han estat repartides per modalitat: 18 d’Accés, 114 de Progrés, 22 de Mobilitat, i 6 per a esportistes.

Data d'actualització: 18 de Gener de 2016
Publicat en: Integració, Noticias