Estàs a: > > Hongaresa de Teatre celebra el seu 20 aniversari a La Nau

Hongaresa de Teatre celebra el seu 20 aniversari a La Nau

Una escena de l´Hongaresa, fotografiada per Jordi Pla.

Fa 20 anys va nàixer a Sagunt la Companyia Hongaresa de Teatre, que va ser fundada per l’actor, director i dramaturg Paco Zarzoso; l’actriu, dramaturga i directora Lola López; i la dramaturga Lluïsa Cunillé. Amb motiu d’aquest aniversari, La Nau de la Universitat va acollir, els dies 12 i 13 de gener, dos espectacles de la companyia i una exposició fotogràfica de Jordi Pla per a il·lustrar la història d’aquest referent en el panorama teatral contemporani.

Dimarts, dia 12 de gener, va tindre lloc la lectura dramatitzada de ‘La piedra de la locura’, de Paco Zarzoso, i a continuació se celebrà un col·loqui amb la companyia. Dimecres dia 13, es representà, a la Sala Matilde Salvador de La Nau, l’obra ‘Aquel aire infinito’, de Lluïsa Cunillé, dirigida per Paco Zarzoso. Després de l’obra hi hagué un debat amb la companyia.

Durant aquests dos dies, a la Sala Oberta de La Nau, es va poder visitar l’exposició ‘L’Hongaresa a través de la mirada de Jordi Pla’. Fotògraf valencià especialitzat en dansa, teatre i fotografia social, Pla ha estat el principal encarregat d’immortalitzar en imatges la major part de les produccions teatrals valencianes. No hi ha res que s’escape de la seua mirada. I gràcies a la seua capacitat de ‘veure’, aconsegueix extraure l’essència dels espectacles. El treball de Jordi Pla bé podria ser tot un mapa sobre el panorama teatral contemporani.

Ha treballat amb Albena Produccions, Pavana Espectacles, Teatre Escalante, Ananda Dansa, Moma Teatre, Vianants Dansa, L’Horta Teatre, Jácara Teatre, Bambalina Titelles, Teatres de la Generalitat Valenciana, Teatre Micalet, Focus (Barcelona), Teatro Olimpia, Mar Gómez Cia. de Dansa (Barcelona), Teatro El Musical, Off Teatre, etcètera.

Des de 2007, es dedica també a la fotografia social: ha col·laborat amb l’ONG Payasospital i sobretot, des de 2009, amb l’Associació Fontilles, amb la qual ha fet els reportatges fotogràfics i documentals ‘Detrás de la piel’ (2009), documental sobre els cent anys d’història de Fontilles; ‘Cuestión de confianza’ (2010), documental sobre el projecte de microcrèdits per als afectats per la lepra a Brasil; i ‘La dignidad y la azada’ (2010), reportatge fotogràfic sobre dones africanes en fase de rehabilitació després de conflictes armats, entre altres.

Data d'actualització: 9 de Febrer de 2016