Estàs a: > > ‘El dia que Bertolt Brecht va morir a Finlàndia’, a La Nau per commemorar els 25 anys d’Assaig

Cartell obra El dia que Bertolt Brecht va morir a Finlàndia.

Assaig, Grup de Teatre de la Universitat de València, commemora aquest curs el seu 25é aniversari. Per a celebrar-ho, els dies 16, 17 i 18 de desembre, ‘El dia que Bertolt Brecht va morir a Finlàndia’ es representà a la Sala Matilde Salvador de La Nau.

Assaig, Grup de Teatre de la Universitat de València, va ser creat el 1990 per representar la Universitat de València en el món de les arts escèniques. El grup s’ha convertit en una de les agrupacions teatrals més importants de l’escena universitària espanyola i ha afavorit el camí de molts actors i companyies cap a la professionalització.

Per celebrar el seu 25 aniversari s’ha fet una reposició especial de l’obra dels germans Sirera, Rodolf i Josep Lluís, en coproducció entre Assaig i Crit Companyia de Teatre, perquè els membres d’aquesta companyia van representar-la ara fa 10 anys, quan encara estudiaven a la Universitat de València.

Amb una estètica renovada i un equip molt més ampli, s´ha presentat aquest espectacle que recrea (part ficció i part realitat) l’agitada vida personal i professional del famós dramaturg alemany Bertolt Brecht. Tot el text és una reflexió sobre la condició humana des del punt de vista de la coherència i de les contradiccions humanes.

A partir de nombrosos salts enrere i amb tocs subtils de cabaret i d’espectacle de varietats americà es van descobrint els secrets millor guardats de Brecht i dels qui en foren més propers. ‘El dia que Bertolt Brecht va morir a Finlàndia’ és sobretot una història d’amor, d’un amor carnal i de l’amor al teatre com a camí per a sobreviure a les misèries humanes i estimar la vida.

L’estrena ha esdevingut de manera inesperada un homenatge al recentment desaparegut autor i catedràtic de teatre Josep Lluís Sirera, coautor del text.

La coproducció és dirigida per Pep Sanchis i María José Soler, i interpretada per Daniel Tormo, Anna Marí, Josep Valero i Núria Martín.

Data d'actualització: 11 de Gener de 2016